A Kia az utóbbi időben nagyon belekezdett, rengeteg az új modell és még több a nagy volumenű terv a márka részéről. Ezt és egy új logó érkezését erősítette meg Ho Sung Song is, a vállalat globális vezérigazgatója, aki elmondta, hogy az új termékek bemutatása csak egy része annak az átfogó tervnek, amit úgy neveztek el, hogy „Plan S”.

A dél-koreai autóipari vállalat jövő év elején vezeti be az S tervet, amelyben az „S” a „Shift” szó rövidítése, azaz magyarul váltás. Ezzel is utalva arra, hogy a Kia hamarosan át szeretne állni az elektromos hajtásra, amelynek keretein belül 2025-ig összesen 11 új villanyosított autó bemutatását tervezik. Továbbá az autonóm járművekre is nagy hangsúlyt fektetnek. Ez egy hatalmas, 25 milliárd dolláros befektetéssel valósul meg.

A tervük az, hogy 2026-ig összesen 500 000 tisztán elektromos és további 500 000 plug-in hibrid járművet értékesítenek, ami így a globális eladások 20 százaléka lenne. További terv, hogy 2029-ig elérjék a 25 százalékot ugyanebben a mutatóban.

A Kia megújulásának része az is, hogy jövőre hivatalosan is debütálhat az új logó, amelyet elsőként még 2019-ben mutatott meg egy koncepcióautón. A szabadalmi engedélyek után persze szivárogtak ki információk is, hogy aztán 2021-ben egy sorozatgyártású autón is viszont láthassuk az új emblémát.

Amennyiben érdekelnek a Kia modelljei, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.