2020. október 22. | 17:57

Kiveszőben a kis sportkocsik, de ez egy kivételesen erős és apró szörnyeteg lett.

A sportos, erős kisautók sorra tűnnek el, kezdve az Audi S1-es modellel és Renault Clio RS változattal. A Hyundai i20 fejlesztésének viszont ennek ellenére vágott neki a márka. Ráadásul nem csak abban megy szembe a divattal, hogy sportos kisautó, ráadásul még teljes egészében benzines is. A motorházteteje alatt ugyanis egy 1,6 literes, 204 lóerős, 275 Nm-es T-GDI benzines erőforrás található, amihez egy hatsebességes kézi váltót ad a márka.

Ennek eredményeképpen 0-ról 100 km/órás sebességre mindössze 6,7 másodperc alatt ér el. Maximális tempó tekintetében pedig eléri a 230 km/órát is.

A dél-koreai márka egyébként már 2014 óta versenyez a WRC rali versenyeken az i20 alapjaira épített autóval. A külseje a sportos kivitelhez méltó módon a megszokott, színe a Performance Blue, viszont a karosszéria, a kormányzás, a felfüggesztés és a fékek mind módosítva lettek. Elöl a jellemző Hyundai N kivitelű orr, hátul viszont több újítás is látható. Módosított hátsó lámpák, felül egy kisebb szpoiler, még diffúzor is van.

A belső tere fekete színű, szintén a Performance Blue díszítéssel, sportülésekkel, sportkormánnyal, fém pedállal és egyedi gombokkal.

A Hyundai ügyfelei öt különböző mód közül válogathatnak, hiszen van benne Normal, Eco, Sport, N és egy egyedi beállítású N, amit saját ízlés szerint állíthatunk be.

Habár az árak és az értékesítés pontos dátuma még nem ismert, a dél-koreai autógyártó vállalat várhatóan 2021 tavaszán kezdi meg az értékesítést a modellből.