2019. október 09. | 15:53

2020 elejétől már kapható lesz az új Opel Corsa teljesen elektromos kivitele.

Azt hiszem, az Opel jól értelmezi az elektromos autózás értelmét és jelenét. Nem próbálkoznak 2,5 tonnás szabadidő-autókkal, 400+ lóerős elektromos sportkocsikkal, hanem szép csendben kihoznak egy kicsi városi autót tisztán villanyhajtással. Felfogták, hogy az elektromos autó városba való! Legalábbis addig, amíg meg nem oldódik végre a hatótáv kérdésköre. Hiába megy el ugyanis egy elektromos autó papíron 250 kilométert, ha autópályatempónál ennek maximum a 2/3-a reális.

Ellenben városi forgalomban nincs párja a villanyautóknak. Nincs motorzaj, nincs pöfékelés, nincs drága tankolás, csak a nagy csend, az azonnali nyomaték és a virgonc menés. Nincs üzemi hőmérséklet, nincs az autóra káros városi araszolás és folyamatos hidegüzem sem. Van viszont lehetőség bátran lenyomni a gázpedált rögtön a „beindítás” után és van a hideg őszi, téli időben azonnali fűtés.

A vadonatúj elektronfaló kisautó neve Corsa-e lesz, ami nem összekeverendő a Corsa E-vel, ami az előző generáció gyári kódja volt. Az újat Corsa F-nek hívják, aminek az elektromos verziója a Corsa-e lesz 2020 elejétől. Mozgatásáról egy 136 lóerős, előre beépített elektromotor gondoskodik majd, mely 260 Nm-es nyomatékával meglepően fürgévé teszi az autót. Az 50 km/h elérése 2,8 másodpercig tart mindössze, ami körülbelül a BMW 530d szintje. Akkumulátorában 50 kWh-nyi energia raktározódhat el, ami a WLTP mérési ciklus szerint akár 330 kilométeres hatótávot kölcsönöz az autónak.

Miután elektromos, sajnos nem lesz olcsó, és pont ez állhat a kisautó sikerének az útjába. Az indulóára 31 000 euró körül lesz (~10,3 millió Ft), de ezt legalább látványos felszereltséggel igyekszik ellensúlyozni az Opel. Nagyképernyős multimédiás rendszer, kulcsnélküli nyitás- zárás-indítás, elektromos kézifék, fényre sötétedő visszapillantó tükör, automata légkondicionáló, 4 elektromos ablak, digitális műszerfal és városi vészfékező-rendszer mind az alapellátmány része lesz.