2019. szeptember 27. | 13:34

A villanyautók szegmensében sok újdonság várható a következő évben, íme.

Tesla Model Y

A Tesla ötödik modelljét, ami egy emelt magasságú Model 3 lesz 2020-ra várja a nagyközönség. A Model Y 3 féle kivitelben lesz elérhető. Az alapot a hátsókerék-hajtású Long Range kivitel jelenti majd, ami 5,5 másodperces gyorsulást, 210 km/h-ás végsebességet és 480 kilométeres hatótávot tud. Ennek az összkerékhajtású kivitele már 4,8 másodperc alatt futja a 100-at, végsebessége is jobb, mert akár 215-tel is mehet, hatótávja azonban „csak” 450 km lesz. A harmadik pedig a Performance lesz 3,5 másodperces gyorsulással, 240 km/h-ás végsebességgel és szintén 450 km-es hatótávval.

Volkswagen ID.3

Az ID a németek elektromos modellcsaládjának az elnevezése. A Volkswagen ID.3 pedig az első modell a sorban, mellyel a márka igyekszik hű lenni a nevéhez (a volkswagen szó azt jelenti magyarul, hogy népautó, a nép autója) és elérhető áron kíván villanyautót kínálni az embereknek. (Erre az „elérhető árra” azért kíváncsi leszek.) Az autó háromféle akkumulátorkapacitással lesz választható, a legkisebb 44, a következő szintű 58, míg a legnagyobb 77 kWh-ás lesz. Ezekkel várhatóan 330, 420 és 550 kilométeres hatótávot fog tudni.

Honda e

A Honda kis cukisága egy vezetési élményeket ígérő kis városi autó lesz. Kétféle teljesítményszinttel érkezik, a gyengébbik 136, míg az erősebbik 154 lóerős. Maximális forgatónyomatékuk egységesen 315 Nm lesz, mellyel az utóbbi 8 másodperces 100-ra gyorsulást fog produkálni. De mivel ez egy városi kocsi, azt jelenti, hogy a Honda e kifejezetten fürgének számít majd alacsonyabb sebességeknél a forgalomban. Az alacsony tömegközéppont pedig az agilitásnak fog kedvezni. Akkumulátorában 220 km-re elegendő áramot lehet eltárolni, ami az átlag városi felhasználónak több napra elég lehet.

Mini Electric

A Miniből is várható egy tisztán elektromos kivitel 2020-ban. Az autót egy 184 lóerős villanymotor mozgatja majd valószínűleg fürgén, mert a benzines modellhez képest mindössze 145 kg-mal lesz csak nehezebb az elektromos kivitel. A viszonylag nagy teljesítmény ellenére az akkumulátorok kapacitása nem lesz kirívóan nagy, a 32,6 kWh kicsivel több, mint 200 kilométerre elegendő energiával tudja majd ellátni az elektromos Minit.

Tesla Roadster

Ne tévesszen meg a neve, mert Elon Musk új roadstere pontosan ugyanazon a néven jön, mint a régi, a gyártó legelső autója. Ezt is Tesla Roadsternek fogják hívni, de menetteljesítményeivel egy újabb szintre emeli az elektromos autózást. Az ígéretek szerint 400 km/h felett lesz a végsebessége, 100-ra gyorsulása 2 másodperc en belül futja majd és a negyedmérföldet is űridő alatt, 9 másodpercen belül teljesíti. Hajtásáról 3 elektromotor fog gondoskodni összesen 10 000 Nm-es nyomatékkal. A rekordméretű, 200 kWh-ás akkumulátorokkal állítólag 1 000 kilométert is megtehet majd egy feltöltéssel. Nagy szavak ezek, meglátja a világ, mi teljesül mindebből.

Volkswagen e-Up!

A 2020-as modellévre a németek felfrissítik a kis városi elektromos autójukat a Volkswagen e-Up!-ot. Rögtön két jó hírem is van vele kapcsolatban: a hatótávja az eddigi nevetséges 160-ról felfelé, egészen 260 km-re nő, ezzel ellentétesen az ára lefelé változik, mérséklődik valamelyest. Az új várhatóan fél millió forinttal kerül majd kevesebbe, mint a korábbi modell. A Frankfurti Autószalonon kiállított modell testvéreit is bemutatták, a Skoda Citigo iV és a SEAT Mii Electric dizájnban és tudásban is hasonlók lesznek az e-Up!-hoz és szintén kaphatók lesznek 2020-tól.

Opel Corsa-e

Az Opel Corsa-e és az ugyanazokra az alapokra épülő Peugeot e-208 trendi, virgonc és igazi városi kisautóknak ígérkeznek. Mindkettőben egy 136 lóerős villanymotor lesz, mellyel 8,1 másodpercig fog tartani a 100-ra gyorsulás, akkumulátoraik pedig 50 kWh-ások lesznek, amelyek 340 kilométeres hatótávval kecsegtetnek. Az Opel kicsit konzervatívabb, míg a Peugeot fiatalosabb formavilágot kap a márkaidentitásoknak megfelelően. Az ígéretes számokat felvonultató autók sikerét egyértelműen az ár szabotálhatja. Ha minden igaz, 10 millió forint körüli árakkal lehet kalkulálni, ami nem kevés.

Volvo XC40 Electric

Hamarosan érkezik a Volvo elektromos autója, mely állítólag a legbiztonságosabb villanyautó lesz az utakon. Eddig nem sok szó esett arról, hogy a benzinesből elektromossá átalakított autókat jelentősen át kell strukturálni, ahhoz, hogy ugyanolyan szintű védelmet nyújtsanak a bent ülők számára, mint a hagyományos modellek. Először is ott vannak a hossztartók, amelyek egyszerre viselkednek teherviselő elemként és merevítik az autót. Jellemzően ezek feladatát az akkumulátorpakk veszi át. Aztán ott van a motor, ami az autó orrában frontális ütközéskor aktív szerepet játszik a gyűrődési zóna megfelelő működésében, de ugye azt egy teljesen más méretű, súlyú és formájú villanymotor helyettesíti. Mindezek fejtörést okoznak az autógyártók számára, hogy miként őrizzék meg a villanyüzemre átalakított típusok biztonságosságát. A Volvo pont erre fektetett különösen nagy hangsúlyt az elektromos Volvo XC40 kifejlesztésekor.

Ha ma csak egy videót terveztél megnézni Youtube-on, akkor ez legyen az. Egy működőképes Tesla Roadster prototípus gyorsulásával ejti ámulatba a nézőközönséget: