2019. szeptember 05. | 09:51

Pár nappal a hivatalos bemutató előtt már szinte minden fontos információ napvilágot látott a kis prémium elektromos autóval kapcsolatban.

2019 tavaszán a Genfi Autószalonon mutatták be a japánok a futurisztikus, teljesen elektromos városi minijük prototípusát, melyről akkor még csak annyit lehetett tudni, hogy 99%-ban megegyezik majd a sorozatgyártású változattal. De ezt akkor még senki nem hitte el. Aztán nyáron már kezdett alakulni a dolog, biztossá vált például, hogy hátsókerekes marad és súlyelosztása is a tökéletes 50-50% lesz. Sejthető volt, hogy az autót majd jó lesz vezetni, köszönhetően a padlóba épített akkupakk által biztosított alacsony súlypontnak. Az autó hivatalos premierje az ezen a héten esedékes Frankfurti Autószalonon lesz, de a legfontosabb infókat már most tudni lehet. Kijelenthető, hogy a japánok tartották a szavukat.

A városi prémium kategóriájú mini kétféle teljesítményszinttel lesz elérhető, a gyengébbik 136 LE, míg az erősebbik 154 lóerős lesz. A vevők bármelyik verziót rendeljék, a maximális forgatónyomatékuk egységesen 315 Nm lesz. Az utóbbi esetében ráadásul mindössze 8 másodperces gyorsulást emlegetnek a gyáriak 100 km/h-ás sebességre. Ismervén az elektromos kisautók karakterisztikáját, azt kell mondanom, hogy a városban használt 0-70 km/h-ás tartományban ez nagyon kellemesen használható erőt és robbanékonyságot jelent ám. Tehát most már fix, hogy az agilis vezethetőséghez megfelelő erő is társul. Éljen.

Az akkumulátor végleges kapacitása is maradt 35,5 kWh, mely figyelemre méltó érték, tekintettel az autó kis méretéhez igazodó kompakt kialakításnak. Ennyi elektronnal 220 kilométert tud majd megtenni, mely az átlagos városi felhasználóknak több napra elegendő tartalékot jelent. Ráadásul gyorstöltőt használva mindössze 30 perc alatt feltölthetők 80%-os szintre az akkuk, ami szintén támogatja a mindennapi használatot.

Örömteli hír, hogy a külső visszapillantók helyén elhelyezett kamerák szintén eljutottak a sorozatgyártású autóig. Azaz már nincsenek visszapillantók, helyükön kis kamerák találhatók, melyek élő képet közvetítenek az autó műszerfalának két szélén található monitorokra. A kis Honda lesz az első tömeggyártott mini, ami rendelkezik ezzel a forradalmi, légellenállást és szélzajt csökkentő megoldással. A Teslákból illetve az Aston Martinokból ismerős karosszériába besimuló kilincs szintén megmaradt, tovább fokozva a kisautó különlegességét.

A konyhapult szerű műszerfal, amit famintázatú borítás fed szintén megtalálható lesz a kis Hondában, csakúgy, mint az 5 nagyméretű képernyőből álló, az autó teljes szélességében végighúzódó műszerfal. Ennek a megoldásnak hála, a vezető és a jobb egyben ülő utas is kényelmesen eléri majd ugyanazokat a funkciókat. Korábban még tudományos fantáziának tűnt, de a mesterséges intelligenciával operáló és állandó internetkapcsolattal rendelkező Honda Személyi Asszisztens nevű „Skynet” szintén a fedélzeten lesz. Általa hanggal vezérelhető a funkciók nagy része, sőt állítólag valósághű társalgásokra is képes, azaz tud különböző kérdésekre válaszolni, parancsokra reagálni. Csak át ne vegye az irányítást…

Az autó prototípusait már vezethették néhányan. A következő videó az első benyomásokról szól a kis villanyautóval kapcsolatban. Angolul tudók előnyben.