2019. szeptember 11. | 17:19

A VW a frissített e-Up árán faragott valamennyit, míg a hatótáv növelve lett.

Bár a Frankfurti Autószalonon a VW standján az új ID.3 kapott nagy figyelmet, a gyártó az e-Up frissített változatát is hozta magával. A népszerű városi elektromos cirkálón nem annyira szembetűnő a változás, de azért akad egy s más.

A legfontosabb változás a hatótáv fejlesztése, a korábbi 18,7 kWh-ás akku pakkot lecserélték egy lényegesen nagyobb 32,3 kWh-ra, amivel az autó hatótávolsága a korábbi 160 km-ről (NEDC) 260 km-re nőt (WLTP).

Az akkupakk fejlesztése többnyire komoly drágulást jelent az autó vételára tekintetében, azonban a VW-nek más stratégiája van. Az apró EV ára nemhogy nőt, hanem csökkent az előd modellhez képest. A hírek szerint a németországi ár 21 975 euróról indul, ami 1 595 eurós árcsökkenést jelent.

A 82 lóerős elektromotorral szerelt 2020-as e-Up 11,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, ez fél másodperces javulás az előzőhöz képest. A végsebesség 130 km/h maradt.

A VW e-Up népszerűsítése érdekében különleges ajánlatottal kedveskedik a korai vásárlók számára a német gyártó. Azok az ügyfelek, akik az első példányok egyikét szeretnék megszerezni, szeptember 18 és október 31 között lehetőséget kapnak egy nagyon kedvező 159 eurós havidíjú lízingszerződés megkötésére.

Nem meglepő, hogy ezzel egyidőben az e-Up Seat és Skoda verziójának bemutatása is megtörtént Frankfurtban, ami nyilván ugyanazzal az elektromos hajtáslánccal és hatótávval kerül a piacra, mint a VW.