2019. június 05. | 17:50

Megérkezett a SEAT első full elektromos hajtású villanyautója, kifejezetten városi környezetre tervezve.

A SEAT első működő elektromos autója a Barcelonában megrendezett 1992-es Olimpiára készült. Ez a verda egy SEAT Toledoból lett össze legózva, tisztán elektromos hajtásával 65 kilométer távolság megtételére képes. Az elektromos hajtás áramellátásáról egy 500 kilógrammos akkupakk gondoskodott, amit a hűtőrács mögé rejtett 2 kW-os töltővel lehetett feltölteni. Az autó egyébként a fáklya és a maratoni rendezvényen résztvevő versenyzők kísérőjeként látta el feladatát. Az olimpia alkalmából két limitált szériás SEAT modell is készült, az egyik a korabeli Ibizából a másik a Toledoból, természetesen nem elektromos hajtással.

A most bemutatott, 2020-tól gyártásba kerülő elektromos Mii a SEAT első szériagyártású EV és hibrid modelljeinek előhírnökeként érkezik az piacra. A hírek szerint a Mii benzines verziójának gyártása meg is szűnik teljesen. Az apró elektromos SEAT egyébként a nemrég bemutatott Škoda CITIGOe iV hajtását kapta meg.

Az autó technikai paraméterei nem okoznak meglepetést azok számára, akik már olvastak a Škoda kategóriatárs adatairól. A Mii is 61kW-os (82 Le) elektromotorja 212 Nm nyomatékot szolgáltat. Városi környezetre elfogadható gyorsulási adatot is közzé tett a gyártó, miszerint 3,9 másodperc alatt képes 0-50 km/h-ra ugrani a kis autó, végsebessége pedig 130 Km/h-ban lett maximalizálva. A 36,8 kWh-s akkukkal 260 km kilométer (WLTP) megtételét ígéri a gyártó.

Az autó külsőre nem fog jelentősen eltérni a benzines verziótól, a CITIGOe iV-vel eltérően nem kap teliborításos hűtőmaszkot sem, ami jellemző ismertető jele manapság az elektromos járműveknek. A sofőr el lesz látva az alapvető okostelefon kiegészítő funkciókkal és minden egyéb szolgáltatással, amit ebben a kategóriában megkaphatsz.

A SEAT Mii, a Škoda CITIGOe iV és a VW eUP!-a végül összeállt a VW konszern városi elektromos autó palettája.  A Mii eddig sem volt kapható Magyarországon, ezután sem lesz, a Magyar piacnak továbbra is a Škoda és VW példányaiból kell válogatni ezen a téren.

Bár meghatározott árak és specifikációk még nincsenek, a SEAT tervei szerint a Škoda CITIGOe iV-vel lesz hasonló árban.