A Volkswagen-csoport rengeteg pénzt bukik az új emissziós szabályozások miatt

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Az eddigi mérési procedúra helyett egy sokkal életszerűbb lép életbe, mellyel több gyártónak is meggyűlik a baja.

Újonnan kialakított szabvány (WLTP – Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) váltja 2018 őszén az (NEDC - New European Driving Cycle) rendszerét. A 2018. szeptember 1-je után értékesített autóknak meg kell felelni a módosított előírásoknak. Ezt a mérési rendszert a valós felhasználáshoz közelebbi elemek alkotják, mely így jobban koncentrál az egyes típusokra és modellcsaládokra. És ezzel érdekes módon a Volkswagennek van a legnagyobb gondja.

2017-es Seat Leon Cupra R, matt szürke.

A változás több gyártót is érzékenyen érint, különösen a kis lökettérfogatú, turbós motorok tudnak nehezen megfelelni az új előírásoknak. Sőt, bizonyos nagy teljesítményű sportautók erőforrásai is módosításra szorulnak. Ezek a változtatások nagyon sok pénzbe kerülnek, a Volkswagen-csoport elmondása szerint több mint 1 milliárd eurós (kb. 324 milliárd forint) többletköltséget jelent a procedúra. A Mercedes-Benz is megjegyezte, hogy az év későbbi szakaszában a profit jelentős visszaesését fogja eredményezni ez a váltás.

A Volkswagen-konszern járművei különösen érintettek bizonyos kritériumok kapcsán, ám azt nem hozták nyilvánosságra, pontosan melyik előírásoknak nem felelnek meg. Azt viszont tudni lehet, hogy a kínálatuk fontos modelljeinél kell változtatniuk a károsanyag kibocsátási, és az üzemanyag felhasználási mutatókon. Az UP! GTI hivatalos mérési adatait és a Golf GTI teljesítményét is módosították.

2018-as Volkswagen UP! GTI, fehér színben.

Előbbinél az emissziós értéket 110 g/km-ről 129 g/km-re emelték, az üzemanyag fogyasztás pedig 5,7-ről 6,7 literre változott. Utóbbinál pedig a 310 lóerős teljesítményt redukálták 300-ra. A Golf GTI esetében még a kipufogórendszeren is változtatniuk kell annak érdekében, hogy a nitrogén-oxidok kibocsátása a határértékeken belül maradjon.

A Seat Leon Cupra R teljesítményét szintén 10 lóerővel csökkentik, a Porsche pedig ideiglenesen a teljes kínálatának értékesítését felfüggesztette a WLTP-re való átállás lebonyolításáig. Nem árulják továbbá a Golf GTI-t és az Audi SQ5-öt sem egy ideig. Az A4-es Audi 1.4 TFSI verzióját a 2.0 TFSI helyettesíti azonos teljesítménnyel, és a Skoda Kodiaq 1.4-es benzinesét is egy időre az 1.5-össel pótolják.

2018-as Peugeot 308 GTi, pályán.

A Seat 4-8 hónapos késésekkel számol a kiszállításoknál, a Peugeot pedig szintén szünetelteti egy-egy modelljének árusítását. A 308 GTi WLTP kompatibilis verziója csak októberben érkezik meg, addig ezt a modellt leveszik a palettáról. A 2008, 3008 és 5008 modellek egyes kivitelei is hasonló sorsra jutottak.

Akik már készen állnak az új szabályozásra:

  • Alfa Romeo
  • BMW
  • Citroën
  • Dacia
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Mazda
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Renault
  • Ssangyong
  • Suzuki
  • Toyota
  • Opel
  • Volvo

Akiknek problémáik vannak:

  • Audi
  • Peugeot
  • Porsche
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Akik nem nyilatkoztak:

  • Mercedes-Benz
  • Smart

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Volkswagen e-Up! elektromos kisautó elölről
2019. május 22.
Szlovákiában készülnek a konszern szupermini villanyautói
Autó kipufogófüst
2018. december 03.
A spanyol főváros komoly szankciókat vezetett be, melyek rengeteg autós életét nehezítik meg
Diesel-t tiltó tábla
2019. május 07.
Több lépcsőben hajtanák végre a város emissziómentesítését, nagy hangsúlyt kapnak az elektromos autók