Az eddigi mérési procedúra helyett egy sokkal életszerűbb lép életbe, mellyel több gyártónak is meggyűlik a baja.
Újonnan kialakított szabvány (WLTP – Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) váltja 2018 őszén az (NEDC - New European Driving Cycle) rendszerét. A 2018. szeptember 1-je után értékesített autóknak meg kell felelni a módosított előírásoknak. Ezt a mérési rendszert a valós felhasználáshoz közelebbi elemek alkotják, mely így jobban koncentrál az egyes típusokra és modellcsaládokra. És ezzel érdekes módon a Volkswagennek van a legnagyobb gondja.
A változás több gyártót is érzékenyen érint, különösen a kis lökettérfogatú, turbós motorok tudnak nehezen megfelelni az új előírásoknak. Sőt, bizonyos nagy teljesítményű sportautók erőforrásai is módosításra szorulnak. Ezek a változtatások nagyon sok pénzbe kerülnek, a Volkswagen-csoport elmondása szerint több mint 1 milliárd eurós (kb. 324 milliárd forint) többletköltséget jelent a procedúra. A Mercedes-Benz is megjegyezte, hogy az év későbbi szakaszában a profit jelentős visszaesését fogja eredményezni ez a váltás.
A Volkswagen-konszern járművei különösen érintettek bizonyos kritériumok kapcsán, ám azt nem hozták nyilvánosságra, pontosan melyik előírásoknak nem felelnek meg. Azt viszont tudni lehet, hogy a kínálatuk fontos modelljeinél kell változtatniuk a károsanyag kibocsátási, és az üzemanyag felhasználási mutatókon. Az UP! GTI hivatalos mérési adatait és a Golf GTI teljesítményét is módosították.
Előbbinél az emissziós értéket 110 g/km-ről 129 g/km-re emelték, az üzemanyag fogyasztás pedig 5,7-ről 6,7 literre változott. Utóbbinál pedig a 310 lóerős teljesítményt redukálták 300-ra. A Golf GTI esetében még a kipufogórendszeren is változtatniuk kell annak érdekében, hogy a nitrogén-oxidok kibocsátása a határértékeken belül maradjon.
A Seat Leon Cupra R teljesítményét szintén 10 lóerővel csökkentik, a Porsche pedig ideiglenesen a teljes kínálatának értékesítését felfüggesztette a WLTP-re való átállás lebonyolításáig. Nem árulják továbbá a Golf GTI-t és az Audi SQ5-öt sem egy ideig. Az A4-es Audi 1.4 TFSI verzióját a 2.0 TFSI helyettesíti azonos teljesítménnyel, és a Skoda Kodiaq 1.4-es benzinesét is egy időre az 1.5-össel pótolják.
A Seat 4-8 hónapos késésekkel számol a kiszállításoknál, a Peugeot pedig szintén szünetelteti egy-egy modelljének árusítását. A 308 GTi WLTP kompatibilis verziója csak októberben érkezik meg, addig ezt a modellt leveszik a palettáról. A 2008, 3008 és 5008 modellek egyes kivitelei is hasonló sorsra jutottak.
Akik már készen állnak az új szabályozásra:
- Alfa Romeo
- BMW
- Citroën
- Dacia
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Land Rover
- Lexus
- Mazda
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Renault
- Ssangyong
- Suzuki
- Toyota
- Opel
- Volvo
Akiknek problémáik vannak:
- Audi
- Peugeot
- Porsche
- Seat
- Skoda
- Volkswagen
Akik nem nyilatkoztak:
- Mercedes-Benz
- Smart