Nagy-Britanniában a sürgősségi hívásokra reagáló rendőröket arra utasították, hogy ne menjenek túl gyorsan azokkal a BMW típusú járőrkocsikkal, amelyeket a német autógyártó az N57-es kódú, 3,0 literes sorhatos turbódízellel szerelt fel. Egy belső vizsgálat alapján ugyanis arra a következtetésre jutottak, hogy az ilyen típusú motorok nagy igénybevétel esetén kigyulladhatnak.

A súlyos döntésnek egy sajnálatos előzménye is volt: 2020 januárjában a 47 éves Nick Dumphreys életét vesztette a cumbriai M6-os autópályán. A szolgálatban lévő egyenruhás egy sürgősségi riasztás után pattant kocsiba, a helyszínre viszont már nem érhetett oda, menet közben ugyanis az általa vezetett BMW X5-ös rendőrautó motorja kigyulladt, a jármű emiatt pedig az árokba csapódott.

A baleset körülményeit vizsgáló bizottság megállapította, hogy a szóban forgó BMW korábban már 4-szer volt szervizben, de az N57-es kódú turbódízel ettől még nem vált megbízhatóbbá. 2022 januárjáig további két ilyen motorral történt hasonló a brit rendőrségi flottához tartozó BMW-kben, ezek az esetek szerencsére csak anyagi kárral jártak.

Végül az a döntés született, hogy az ilyen típusú dízel BMW rendőrautók lakott területen belül nem léphetik át a 70 km/órás sebességhatárt, az autópályákon pedig 144 km/órában határozták meg a maximális tempót ezen járművek esetében – a korlátozások összesen 999 autót érintenek Nagy-Britanniában. A járőrök akkor sem szeghetik meg az új szabályokat, ha netalán autós üldözésbe keverednének. A vezetők jelezték, hogy a kocsikban beépített GPS is van, tehát a központban látják, ha valaki szembemegy az utasításokkal, a visszaesőket pedig a kirúgás veszélye fenyegeti.

Az egyenruhások kiakadtak a felülről érkező utasítás hallatán, nem értik, hogy várható el tőlük azt, hogy minél gyorsabban kiérjenek a helyszínre, ha közben állandóan azt kell nézniük, éppen mennyivel haladnak az úton. Az importőr azt mondja, hogy az extra használati mód extra terhelést jelent néhány alkatrésznek, ezért a BMW egyedi szervizelőírást készített ezekhez a rendőrautókhoz. 

Ugyanakkor a német prémiummárka indirekt módon tulajdonképpen elismerte, hogy az N57-es turbódízel nem bírja a nagy terhelést, ami elég rosszul hangzik, hiszen a rendőrök nem óvatoskodhatnak, ha emberéletek megmentéséről van szó.