Fél tízre kellett odaérnünk a Budai belváros egyik kedves kerthelyiségébe, ahol a Mercedes zászlókon átverekedve magam kerestem a helyemet. Kiválasztottuk a reggelit és onnantól csak vártunk. Jelen esetben a reggelinél kicsit jobban az új márkanagykövetet, akit a Mercedes az EQV-hez, tehát az elektromos V-osztályhoz neveztek ki.

Kert asztalokkal

Szépen felütötték az egész programot, megtudhattuk nagy vonalakban, hogy kire és mire lehet számítani, majd begördült fekete Mercedes EQV-jével a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, Kiss Gergely. Megtudhattuk, miért is vett elektromos kisbuszt, mit szeret benne annyira és milyen vele úgy általánosságban együtt élni, de én itt nem álltam meg. Mielőtt megkaptuk a különféle rántottáinkat, elkaptam egy rövidebb interjúra.

Tudtam róla, hogy vonzódik az amerikai autókhoz, a hatalmas V8-as motorral szerelt dögökhöz, sőt egy öreg Mustang is áll a garázsában. Ahogy mesélte, az az autó egy megvalósult gyerekkori álom számára, és ugyan voltak mellette újabb, modernebb sportautók is, az az, ami örökre ott is marad a garázsban. Mármint azon kívül, amikor előveszi meghajtani. Akármennyire is féltett kincs, csak azért van, hogy használjuk, nem?

Kiss Gergely egy sajtótájékoztatón

Persze ezek fényében kérdeztem rá, hogy akkor most mégis miért elektromos és miért éppen Mercedes? És ha már elektromos Mercedes, akkor miért pont egy EQV? Az utolsó kérdésre annyi volt a válasz, hogy bővült a család. Megszületett a harmadik gyereke, sokszor utaznak a család többi tagjával, egy-egy baráttal, sokszor megtelik az a hét ülés, tehát indokolt volt a V-osztály.

Azt is elmondta, hogy örült a márkanagyköveti megkeresésnek, hiszen régóta szemezik Mercedesekkel. Tetszik neki a modernebb darabok formája és megjelenése, de eddig úgy alakult, hogy nem jutott hozzá. Így, hogy jött a megkeresés és amúgy is gondolkodott egy nagyobb autóban, minden kapóra jött. Viszont miért pont elektromos, honnan jött az EQV?

A legjobban úgy foglalta össze, hogy: a Mustang egy gyerekkori álom volt, az elektromos autózás gondtalansága pedig most egy felnőttkori álom. Főleg ingázik az autóval, többen járnak edzésre, vagy pedig eleve a családot kell edzésre, iskolába, boltba vinni a város különböző pontjaira. Ritkán hagyja el az agglomerációt, ha mégis megteszi, akkor az EQV pont kellő hatótávot nyújt neki. Otthon mindig tudja töltögetni, bár ha teljesen lemerül, akkor azért egy egész napot igénybe vesz ez a procedúra. Összességében azt mondja, hogy a jelenlegi élethelyzetében az EQV elektromossága miatt kötött kompromisszumokkal nyugodtan együtt tud élni, előnyei pedig messze túlmutatnak a hátrányain.

Mercedes EQV

Bár talán kicsit korán tettem fel a kérdést, de azért érdekelt, hogy mik a tervei autózási fronton a jövőben? Mivel jelenleg az elektromos autó neki több mint elég az élete megoldásához, és személy szerint úgy látja, hogy ezeknek a típusoknak a fejlődése szinte folyamatos, várhatóan villanyautós is marad. Talán átül egy kisebbe, ha már nem kell a csapatszállító, de a hobbi-Mustang mellett ő már egy teljesértékű autóként tekint az EQV-ra, a következőkre is úgy fog.