2020. november 06. | 12:19

Elkezdődött a szurkálódás a svédek és az amerikaiak között.

Két hete minden autós portál, köztük az Alapjárat is megírta, hogy az SSC Tuatara megdöntötte a leggyorsabb közúti sportautó sebességrekordját, amit a Koenigsegg Agera RS tartott. Páran megkérdőjelezték a rekorddöntést, amit a Koenigsegg sem ismer el.

Az SSC azt állította, hogy a hiperverdája 532,7 kilométer/órás sebességet ért el Nevadában (a mindkét irányban mért futások átlaga 508,7 km/óra lett). Az Agera RS ugyanazon az útszakaszon 458 kilométer/órával száguldott, a két futás között azonban van egy nagy különbség: utóbbi rekordot hitelesítették, az előbbit viszont nem.

A Tuatara futásáról egy belső kamerás felvétel is készült, amit sokan kiveséztek, majd többen is arra a következtetésre jutottak, hogy az SSC állításával szemben a Tuatara maximális sebessége nem haladta meg a 450 kilométer/órát.

A GPS-adatokat kielemző Dewetron nevű cég azt kommunikálta, hogy az SSC nem fals adatokra hivatkozva örömködött, a Tuatara tényleg annyival ment, mint amennyit mondtak. A kétkedőket viszont nem sikerült meggyőzni, ezért az amerikai autógyártó elhatározta, hogy újra nekiugrik a nem mindennapi kihívásnak a modellel.

„Bármit is teszünk, az első rekorddöntési kísérlettel kapcsolatban mindig lesznek kételyek az emberek fejében. Ezért úgy döntöttünk, hogy újra belevágunk a dologba, de most úgy kell cselekednünk, hogy tagadhatatlan és megcáfolhatatlan adatokkal tudjunk előállni a kísérlet után. Ezért a közeljövőben esedékes vágta előtt több GPS-készüléket is elhelyezünk a kocsiban, a készülékeket biztosító cégek emberei pedig minden menetet részletesen kiveséznek majd.” – állította az SSC főnöke, Jerod Shelby.

A Koenigsegg szemmel láthatólag biztos abban, hogy a Tuatara nem taszította le a trónról az Agera RS-t, legalábbis most kijelentette, hogy sikerült megépítenie a világ leggyorsabb sorozatgyártott autóját, amely olyan rekordot ért el, amit már 3 éve nem tudnak megdönteni. Vagyis a Koenigsegg úgy szúrt oda az SSC-nek, hogy egyszer sem említette meg a rivális autógyártó nevét, mégis mindenki tudja, hogy ez a reklámszöveg az amerikaiaknak szólt. Ne legyenek kétségeink afelől, hogy amennyiben második nekifutásra összejön a hitelesített rekorddöntés, akkor az SSC azonnal üzenni fog a Koenigseggnek.