2019. július 02. | 11:02

A legújabb hibrid hajtásláncot kapná a Mercedes-Benz A-osztály negyedik generációja. Retteghet az Audi A3 e-tron?

A Mercedes-Benz A-osztály negyedik generációja a tavalyi évben debütált a minden konkurenst elsöprő MBUX infotainment rendszerrel, vagány külsővel és helykínálatban sokat gyarapodó beltérrel. Az alacsonyabb szinten Renault-féle motorokat találni, a csúcson pedig megjelent az AMG változat, de hogy teljes legyen a kép, a gyártó még ebben az évben bemutatja az EQ Power szellemiségben készülő plug-in hibrid változatot. A kompakt családban még a B-osztály és a kicsi GLB SUV is kapható lesz konnektoros kivitelben, a Mercedes célja, hogy 2022-ra minden modelljének legyen elektromos támogatással működő változata.

A Mercedes-Benz A250e modell az A200-ból már ismert, 1,3 literes, 163 lóerős, turbós benzinmotort és a 102 lóerős és 300 Nm-es villanymotort használja, az erő pedig egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül érkezik mind a négy kerékre. Jól sejted, a villanymotor csak a hátsó kerekeket fogja hajtani. Sejthető, hogy ugyanez a hajtáslánc helyet kaphat majd az A220e 4Matic modellbe is, azonban a benzinmotor teljesítményét ez esetben 136 lóerőre csökkentik.

A plug-in hibrid A-osztály 15 kWh-s kapacitású akkumulátorcsomagja a dél-koreai LG gyárból származik és a hátsó ülések alatt kap helyet. Tisztán elektromos üzemben maximum 58 kilométert lesz képes futni 140 km/h-ig, debütálása a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz esedékes. Az A250e ára egyelőre ismeretlen.