A koronavírus-járvány miatt módosulnak a PSA-FCA egyesülés tervei

Közzétéve:
2020-09-15, 17:05

Csökken a rendkívüli osztalék mértéke, illetve változik a részesedések felosztása.

Módosította egyesülési terveit a PSA-csoport és a Fiat Chrysler Automobiles, mivel a koronavírus-járvány miatt költségcsökkentésre kényszerülnek. A PSA megtartja részesedését a Faurecia alkatrészbeszállító vállalatban, az FCA pedig lefarag a rendkívüli osztalék 5,5 milliárd eurós összegéből.

Amint az egyesülés teljes mértékben végigmegy, az új vállalatot Stellantisnak fogják hívni.

„Ezzel a döntő jelentőségű mérföldkővel jelezzük, hogy a lehető legjobb körülményekkel haladunk a közös célunk felé, hogy a Stellantis számára még nagyszerűbb lehetőséget teremthessünk. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem azt az áldozatos munkát, melyet dolgozóink a COVID-19 okozta válság közepette végeztek el” - fogalmazott Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója.

Az FCA 2,9 milliárd euróra csökkenti a rendkívüli osztalék mértékét, melyet az egyesülés véglegesítésekor kapnak meg a részvényesek. Pénzügyi szakértők és elemzők figyelmeztették az érintetteket, hogy az 5 milliárd eurót is meghaladó kifizetés gyengíthetné a Stellantis pénzügyi helyzetét, ami különösen egy olyan időszakban jelenthet problémát, amikor az autóiparnak a koronavírus hatásaival is meg kell birkóznia.

FIAT - Peugeot

A PSA jelenleg 46 százalékos részesedéssel rendelkezik a Faurecia autóipari beszállítóban. Az új elképzelések szerint ezt a tervezettnél később fogja felosztani az egyesülés révén létrejövő Stellantis összes részvényese között.

„A mai bejelentés egy további erős jelzés, mely közös elhatározásunkat támasztja alá. Minden szükséges forrást biztosítani kívánunk a Stellantis számára, hogy kiaknázza különleges szellemi tőkéjét, kreatív energiáit és rendkívüli értéket teremtsünk a részvényeseink számára” - áll Mike Manley, az FCA vezérigazgatója által kiadott közleményben.

A PSA és az FCA várhatóan 2021 első negyedévében fog egyesülni, lehetővé téve számukra, hogy a szinergiákat kihasználva évi több mint 5 milliárd eurót takarítsanak meg, az eddig becsült 3,7 milliárd euróval szemben.

Decemberi hírek szerint az új vállalat székhelye Hollandiában lesz, ugyanakkor a részvényeit a párizsi, a milánói és a New York-i tőzsdén fogják jegyezni. A Stellantis vezérigazgatója Carlos Tavares, a PSA jelenlegi első embere lesz.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Lamborghini 350GT
2019. szeptember 15.
Léteznek olyan erőforrások, amiket közel 40 évig használtak különböző modelljeikben a gyártók. Lássuk a második adag strapabíró konstrukciót!
Ismert autógyártók emblémái egymás mellett és felett
2019. december 19.
Ennél hivatalosabb már nem is lehetne a dolog.

További hírek