2020. szeptember 15. | 19:05

Csökken a rendkívüli osztalék mértéke, illetve változik a részesedések felosztása.

Módosította egyesülési terveit a PSA-csoport és a Fiat Chrysler Automobiles, mivel a koronavírus-járvány miatt költségcsökkentésre kényszerülnek. A PSA megtartja részesedését a Faurecia alkatrészbeszállító vállalatban, az FCA pedig lefarag a rendkívüli osztalék 5,5 milliárd eurós összegéből.

Amint az egyesülés teljes mértékben végigmegy, az új vállalatot Stellantisnak fogják hívni.

„Ezzel a döntő jelentőségű mérföldkővel jelezzük, hogy a lehető legjobb körülményekkel haladunk a közös célunk felé, hogy a Stellantis számára még nagyszerűbb lehetőséget teremthessünk. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem azt az áldozatos munkát, melyet dolgozóink a COVID-19 okozta válság közepette végeztek el” - fogalmazott Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója.

Az FCA 2,9 milliárd euróra csökkenti a rendkívüli osztalék mértékét, melyet az egyesülés véglegesítésekor kapnak meg a részvényesek. Pénzügyi szakértők és elemzők figyelmeztették az érintetteket, hogy az 5 milliárd eurót is meghaladó kifizetés gyengíthetné a Stellantis pénzügyi helyzetét, ami különösen egy olyan időszakban jelenthet problémát, amikor az autóiparnak a koronavírus hatásaival is meg kell birkóznia.

A PSA jelenleg 46 százalékos részesedéssel rendelkezik a Faurecia autóipari beszállítóban. Az új elképzelések szerint ezt a tervezettnél később fogja felosztani az egyesülés révén létrejövő Stellantis összes részvényese között.

„A mai bejelentés egy további erős jelzés, mely közös elhatározásunkat támasztja alá. Minden szükséges forrást biztosítani kívánunk a Stellantis számára, hogy kiaknázza különleges szellemi tőkéjét, kreatív energiáit és rendkívüli értéket teremtsünk a részvényeseink számára” - áll Mike Manley, az FCA vezérigazgatója által kiadott közleményben.

A PSA és az FCA várhatóan 2021 első negyedévében fog egyesülni, lehetővé téve számukra, hogy a szinergiákat kihasználva évi több mint 5 milliárd eurót takarítsanak meg, az eddig becsült 3,7 milliárd euróval szemben.

Decemberi hírek szerint az új vállalat székhelye Hollandiában lesz, ugyanakkor a részvényeit a párizsi, a milánói és a New York-i tőzsdén fogják jegyezni. A Stellantis vezérigazgatója Carlos Tavares, a PSA jelenlegi első embere lesz.