Karácsony Gergely főpolgármester április végén belengetett egy olyan közlekedésszervezési programot, amely nagymértékben visszaszorítaná az autózást Budapesten. Azóta pedig ideiglenes kerékpársávok is létesültek a Nagykörúton, a nagyrészük meg is marad. A Magyar Autóklub úgy érezte, itt az ideje megkérdezni az embereket arról, mit gondolnak a főváros közlekedésfejlesztési terveivel kapcsolatban. A kérdőívből többek között az olvasható ki, hogy a megkérdezettek többsége nem támogatja a pesti rakpart és a Lánchíd lezárását az autós forgalom elől.

A kérdőív kitöltésére 11 184 ember szánta rá magát, a visszaküldők 76,1 százaléka budapesti lakos volt, vagyis nagyrészt olyanok mondták el a véleményüket, akiket nagyon is érintenek az esetleges változások. Fontos hangsúlyozni, hogy a kérdőív autós és kerékpáros portálokon is megjelent, vagyis az autósokon kívül a bringások is elmondhatták a véleményüket a felmerült kérdésekkel kapcsolatban.

A válaszadók jelentős többsége (64,6 százalék) szerint nem indokolt 70-ről 50 kilométer/órára csökkenteni a sebességhatárt Budapesten a lakott területen levő fő- és közlekedési utakon. A megkérdezettek 60 százaléka pedig nem támogatja, hogy a lakott területek mellékutcáiban 30 kilométer/órára csökkentsék a sebességhatárt.

A kitöltők 75 százaléka úgy látja, hogy a sebességhatárokat differenciáltan, a baleseti statisztikák és egyéb vonatkozások alapján kellene meghatároznia a fővárosi vezetésnek. Az emberek közel kétharmada balesetmegelőzési, 30 százaléka környezetvédelmi, míg 28 százaléka a zajvédelmi szempontok alapján tenne különbséget a sebességhatárok között.

A megkérdezettek 70 százaléka jelezte, hogy a gépjárműforgalom visszaszorítása csak abban az esetben fogadható el, ha közben sor kerül a közösségi közlekedés és a P+R parkolók fejlesztésére. Érdekes, hogy az autómentes övezetek bővítése támogatottságot élvez, de közben a válaszadók 60 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem tartja helyesnek a gépjárműforgalom kitiltását a pesti rakpartról, a megkérdezettek 55 százaléka pedig arra is nemet mondott, hogy lezárják a felújítás előtt álló Lánchidat az autósok elől.


Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

A válaszadók meghatározó hányada (70 százalék) pedig igennel válaszolt a következő kérdésre:

„Szükségesnek tartja-e az M0 körgyűrű bezárását a fővárosi forgalom csökkentése és a levegő tisztaságának a növelése érdekében?”

Ha kíváncsi vagy a kérdőív részletes eredményeire, akkora kattints erre a linkre.