Közösen fejlesztené a jövő elektromos hajtásláncait a BMW és a Jaguar Land Rover

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-06-06, 13:59

A hosszútávú piacképesség érdekében összeáll a két gyáróriás, hogy közösen dolgozzanak az elektromos hajtásláncok következő generációin

A BMW és a Tata Motors tulajdonában álló Jaguar Land Rover úgy döntöttek, hogy közösen fejlesztik tovább a meglévő elektromos hajtásláncaikat. Az együttműködés keretében igyekeznek kifejleszteni a jövő elektromos rendszerét, hogy jobb és hatékonyabb elektromos autókat gyárthassanak az ebben a szegmensben egyre kiélezettebb verseny közepette.

“Az autóipar hihetetlen átalakuláson megy keresztül. A siker kulcsát az együttműködésben látjuk az elektromos autózás területén is. A Jaguar Land Roverben olyan partnerre találtunk, akinek hasonló elképzeléseik vannak a jövő elektromos hajtásláncait illetően. Együtt képesek leszünk hatékonyabban kiszolgálni a vásárlói igényeket azáltal, hogy a lerövidítjük a fejlesztési időt és így a legmodernebb technológiákat a lehető leghamarabb piacra tudjuk dobni” - így kommentálta a hírt Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztésekért felelős igazgatótanácsának tagja.

BMW 5. generációs elektromos hajtáslánc

A kooperáció gyakorlatilag egy közös, Münchenben székelő csoport felállítását jelenti, ahol mindkét márka szakértői a BMW 5. generációs elektromos hajtásrendszer fejlesztésén fognak dolgozni, hogy azt aztán mindkét fél beépíthesse a saját autóiba. A rendszer a német márka jelenleg legfejlettebb akkumulátor-elektromotor struktúrája lesz, mely a gyár következő elektromos autójában, a teljesen elektromos BMW iX3-ban mutatkozhat be először. A hajtáslánc lényege a nagysűrűségű és egyszerűen bővíthető akkupakk, illetve a moduláris elemekből építkező rendszer és motor, melyet könnyedén be lehet építeni bármilyen méretű és teljesítményigényű autóba.

Az autóiparban korántsem példátlan a hasonló, elektromos autók fejlesztésére irányuló összefogás. Nemrégiben például a Ford-Volkswagen együttműködés lehetőségétől volt hangos a sajtó. Érdekes látni, ahogyan a versenytársak összeállnak a hatékonyabb fejlesztések és a költségek csökkentése érdekében. Nyilván a nagy autógyárak is belátják, hogy a rohamléptekben fejlődő elektromos autózás piacán akkor maradhatnak életben, ha közösen, az erőforrásokat és a tudást megosztva dolgoznak a különböző projekteken így elősegítve az újítások mihamarabbi megjelenését.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Volkswagen e-Up! elektromos kisautó elölről
2019. május 22.
Szlovákiában készülnek a konszern szupermini villanyautói
Valentino Rossi, MotoGP, DTM, Yamaha, BMW, Audi, villámhír
2019. június 11.
A MotoGP legendája kedvet kapott ahhoz, hogy kipróbálja magát egy számára ismeretlen sorozatban.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!