Közösen fejlesztené a jövő elektromos hajtásláncait a BMW és a Jaguar Land Rover

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-06-06, 13:59

A hosszútávú piacképesség érdekében összeáll a két gyáróriás, hogy közösen dolgozzanak az elektromos hajtásláncok következő generációin

A BMW és a Tata Motors tulajdonában álló Jaguar Land Rover úgy döntöttek, hogy közösen fejlesztik tovább a meglévő elektromos hajtásláncaikat. Az együttműködés keretében igyekeznek kifejleszteni a jövő elektromos rendszerét, hogy jobb és hatékonyabb elektromos autókat gyárthassanak az ebben a szegmensben egyre kiélezettebb verseny közepette.

“Az autóipar hihetetlen átalakuláson megy keresztül. A siker kulcsát az együttműködésben látjuk az elektromos autózás területén is. A Jaguar Land Roverben olyan partnerre találtunk, akinek hasonló elképzeléseik vannak a jövő elektromos hajtásláncait illetően. Együtt képesek leszünk hatékonyabban kiszolgálni a vásárlói igényeket azáltal, hogy a lerövidítjük a fejlesztési időt és így a legmodernebb technológiákat a lehető leghamarabb piacra tudjuk dobni” - így kommentálta a hírt Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztésekért felelős igazgatótanácsának tagja.

BMW 5. generációs elektromos hajtáslánc

A kooperáció gyakorlatilag egy közös, Münchenben székelő csoport felállítását jelenti, ahol mindkét márka szakértői a BMW 5. generációs elektromos hajtásrendszer fejlesztésén fognak dolgozni, hogy azt aztán mindkét fél beépíthesse a saját autóiba. A rendszer a német márka jelenleg legfejlettebb akkumulátor-elektromotor struktúrája lesz, mely a gyár következő elektromos autójában, a teljesen elektromos BMW iX3-ban mutatkozhat be először. A hajtáslánc lényege a nagysűrűségű és egyszerűen bővíthető akkupakk, illetve a moduláris elemekből építkező rendszer és motor, melyet könnyedén be lehet építeni bármilyen méretű és teljesítményigényű autóba.

Az autóiparban korántsem példátlan a hasonló, elektromos autók fejlesztésére irányuló összefogás. Nemrégiben például a Ford-Volkswagen együttműködés lehetőségétől volt hangos a sajtó. Érdekes látni, ahogyan a versenytársak összeállnak a hatékonyabb fejlesztések és a költségek csökkentése érdekében. Nyilván a nagy autógyárak is belátják, hogy a rohamléptekben fejlődő elektromos autózás piacán akkor maradhatnak életben, ha közösen, az erőforrásokat és a tudást megosztva dolgoznak a különböző projekteken így elősegítve az újítások mihamarabbi megjelenését.

Forrás:

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Volkswagen e-Up! elektromos kisautó elölről
2019. május 22.
Szlovákiában készülnek a konszern szupermini villanyautói
Valentino Rossi, MotoGP, DTM, Yamaha, BMW, Audi, villámhír
2019. június 11.
A MotoGP legendája kedvet kapott ahhoz, hogy kipróbálja magát egy számára ismeretlen sorozatban.
BMW 3-as sorozat 2019
2019. július 22.
A két autógyártó vállalat a jövőben közös munkával kíván erőforrásokat, hajtásláncokat fejleszteni.