2019. január 11. | 18:53

Január 14-én megnyitja kapuit az Észak-amerikai Nemzetközi Autószalon Detroitban

Szokás szerint nagy média visszhang övezi majd 2019-ben is Detroit Auto Show-t, ahol kedden reggel egy jelentős autóipari bejelentés várható. Annyi kiszivárgott a megbeszélések tartalmából, hogy az egyeztetések jó úton haladnak. A pénteken folytatódó tárgyaláson megtalálhatják azt a közös nevezőt, amely javítaná mindkét autógyártó versenyképességét. Ha eredményesen zárul a találkozó, akkor Detroitban hivatalosan is bejelenthetik a fúziót és ismertethetik a részleteket.

A Ford és a Volkswagen képviselői hónapok óta további részleteket ígérnek a jövőbeni együttműködésükről. Arról, hogy milyen elképzeléseik vannak például a haszongépjármű szegmensről roppant keveset tudni még, értem ezalatt a Ford Transit és a Ranger architektúráját használó közepes pickupok jövőjét. 

Az együttműködés, ami a haszongépjárművekkel kezdődött, lehetővé tette számukra, hogy további lehetőségeket fedezzenek fel még többféle jármű fejlesztésére vagy építésére, egészen a kisautóktól a közepes méretű pickupokig. Vannak olyan földrajzi területek is, ahol segíteni tudnák egymást abban, hogy megerősítsék jelenlétüket.

Mind a két fél beszélt már arról, hogyan tudják összpontosítani az erőforrásaikat a jövőbeni technológiák költségeinek csökkentésére, különösen az elektromos és az önvezető autók esetében. A VW-nek új MEB elektromos járműplatformja van és jóval messzebb jár ezen téren, mint a Ford. Mind a két cég dolgozik az önvezető járműveken, de a Ford jelenleg még az Argo AI-től szerzi az ehhez szükséges technológiát.

A teljes együttműködésig számos téma lesz még terítéken, mint például a közös járműfejlesztés, az elektromos és önvezető járművekbe való befektetés és az egymás gyártósorainak használatának feltételei. Ez a lépés lehetővé tenné a résztvevők számára, hogy megosszák egymással a kapacitásukat és költséghatékonyabbak tudjanak lenni a jövőben. Közösen előrébb juthatnak, mint a versenytársaik.

Erre minden esélyük megvan, mert mind a két fél egy nyelvet beszél. Szeretnének egy olyan partnerséget létrehozni, amiben mindenki jól jár. Ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy senki nem vásárol fel senkit és a gyárak sem lesznek összevonva.

Az autógyártás történetében lehetett már látni hasonló együttműködéseket. A legutóbbi például a BMW Z4 és Toyota Supra közötti együttműködés, de a Ford és a General Motors is dolgozott együtt. A Honda a GM-mel közösen fejlesztett üzemanyagrendszert. Az autógyártók számtalan céggel állnak kapcsolatban az önvezető autók fejlesztése miatt, ide tartozik a Waymo, az Uber és még páran. 

Te mit gondolsz erről a Ford és a Volkswagen lehetséges kooperációjáról? Vajon sikeres lesz?