2022. szeptember 09. | 06:58

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár beszélt a részletekről.

UPDATE: az elektromos rollerek KRESZ-szabályozásáról elkészült javaslatot már csak jóvá kell hagyni. 

Javaslat készült az elektromos rollerek közlekedésének szabályozása kapcsán. Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár szerint a parlament még az idén elfogadhatja a módosítást - írja az Infostart.

A konszenzus Révész szerint teljes. Az Országos Baleset-megelőzési Bizottság javaslatait figyelembe véve pontosítások történtek. Társadalmi vitára is sor kerül, ezt követően pedig minden esély meg van rá, hogy a KRESZ-módosításcsomagot még az idén, de legkésőbb 2023 első felében elfogadják.

Nemzetközileg összehasonlítva idehaza rengeteg a baleset, ezért szükség van a módosításra. A videómegosztó oldalakra rendszeresen kerülnek fel olyan esetek, amelyek részben az elektromos rollerek szabályozásának hiányárából fakadnak.

Fotó: Depositphotos

Révész szerint a 90-es évek elején előfordult, hogy egyetlen év alatt 2500 halálos közlekedési baleset történt Magyarországon, most ez a szám 550 környékén alakul. Ennek ellenére a nyugati városokhoz viszonyítva sok a baleset a fővárosban. 2019-ben Oslóban mindössze egyetlen halálos közlekedési balesetet regisztráltak, Helsinkiben hármat, Bécsben 18-at, Budapesten pedig 51-et.

A KRESZ-módosítástól azt várják, hogy csökkenjen a közlekedési balestek száma és kulturáltabb legyen a közlekedés. Miután az utóbbi időben egyre többen közlekednek elektromos rollerrel vagy éppen egy keréken guruló segway segítségével, indokolt volt reagálni az új helyzetre.

Révész Máriusz arról számolt be, hogy sok levelet kapnak annak kapcsán, hogy az elektromos rolleresektől elvették a jogosítványukat, mivel a rendőrség segédmotor-kerékpárnak minősítette a rollereket. Ebben az esetben azonban Révész szerint mindenkitől el kellene várni, hogy bukósisakot viseljen. Az államtitkár hangsúlyozta, fontos az elektromos közlekedési eszközöknél meghatározni, hol és milyen sebességgel közlekedhetnek és milyen járműnek számítanak pontosan.

A nyugat-európai mintának megfelelően a 25 km/óránál kisebb végsebességű elektromos rollerekre a kerékpárokhoz hasonló szabályok vonatkozhatnak a jövőben, míg az ennél nagyobb tempóra képes rollerek segédmotor-kerékpároknak számíthatnak.

Nyitókép: Depositphotos