Különleges Peugeot 205 T16, borsos áron

Közzétéve:
2020-05-26, 08:42

Virtuális aukción kelt el egy balkormányos Peugeot 205 T16 raliautó.

A veterán versenyautókra szakosodott Silverstone Auctions az elmúlt héten megszervezte első távlicitjét, ahol egy Peugeot 205 T16 E1 B-csoportos raliautó is kalapács alá került, amely 1984-ben készült a Peugeot Sport UK jóvoltából. Az S007-es szériaszámú autót egy tehetős amerikai vállalkozó, Jon Woodner rendelte meg attól a Des O’Delltől, akinek első, 1981-es rali világbajnoki címét köszönhette a Peugeot Talbot Sport, és akire Jean Todt csapatvezető a 205 T16 fejlesztését is bízta. Az 1775 köbcentis motorból több mint 355 lóerőt és 450 Nm-es nyomatékot tudtak kihozni, mindezt úgy, hogy az autó menetkész tömege 960 kg volt.

Peugeot 205 T16 007

Woodner tehetséges raliversenyzőnek számított és remélte, hogy nagyobb sikereket fog elérni az amerikai motorsport egyesület, az SCCA által szervezett bajnokságokon. 1985-ben nem tudott időt szakítani arra, hogy érdemben részt vegyen a bajnokságban. Annál mozgalmasabb volt a ’86-os évad: Woodner hét ralira is benevezett, és öt alkalommal dobogón zárta a hétvégét. A szezon legizgalmasabb pontja a decemberi Olympus-rali volt, amely abban az évben a WRC naptárában is szerepelt, így az S7-es gyári támogatásban részesült, megkapva a legújabb fejlesztésű alkatrészeket. 1987-ben további három dobogós helyezést hozott a Peugeot, 1988 tavaszán pedig kategóriagyőzelmet ért el. Legszebb eredménye egyben az utolsó is volt: Jon Woodner néhány héttel később repülőgép-balesetben életét vesztette.

Peugeot 205 rali

Woodner özvegye kiváló állapotban őrizte meg az S7-est, 2000-ben azonban az új-zélandi Ron McMillan újjáépítette. Fődarabjait a kor színvonalára hozták: kicserélték a motorvezérlést, a turbófeltöltőt, a befecskendezést, a kábelkorbácsokat, az üléseket és a biztonsági berendezéseket is, valamint átszerelték a felfüggesztést. Az ezt követő években sikeresen szerepelt a Brit Nemzetközösség államaiban szervezett ralikon és túraversenyeken, majd 2005-ben egy korábbi Peugeot gyári versenyző, a brit Kevin Furber tulajdonába került.

Peugeot 206 T16 007 motor

A 205 T16 Evolution 1 hiánytalan dokumentációval, rengeteg cserealkatrésszel került kalapács alá 2020.05.23-án, a várakozások szerint 260-290 ezer angol fontot reméltek érte. Nos, az autó 336 600 fontért kelt el, ami átszámítva majdnem 132 millió forintot jelent.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Lancia 037 a szurkolók előtt hátulról fotózva
2018. október 16.
Az első napnak hatalmas lelkesedéssel és izgalommal vágtam neki...
Lángot lő az Audi az esti gyorson - oldalról fotózva
2018. október 16.
Van egy sztorim, ami úgy kezdődik, hogy péntek éjjel a San Marino-i várban... Érdekel?

További hírek