Az amerikai Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatóság (National Highway Traffic Safety Administration) különleges vizsgálatot indított a Kaliforniában nemrég bekövetkezett, három halálos áldozatot követelő Tesla-baleset ügyében.

A baleset, amelyben egy 2022-es modellávjáratú Tesla Model S volt érintett, egyike annak a több mint 30 incidensnek, melyek esetében az NHTSA nagyítóval vizsgál. A kiválasztott baleseteknél a gyanú szerint használatban voltak az olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek, mint például a Tesla Autopilot.

Tesla Autopilot
Fotó: Depositphotos

Az említett Tesla-vizsgálatok során összesen 14 halálesetről érkezett jelentés, beleértve a legutóbbi három áldozatot is. A Teslával szemben 2016 óta indított 35 speciális baleseti vizsgálatból az NHTSA három esetben kizárta a robotpilóta használatát.

A szervezet bejelentése szerint egy Tesla Model X kapcsán is vizsgálódik, amely 2016-ban tört össze, a balesetben egy ember könnyebben megsérült. Az NHTSA nem közölt részleteket a három halálos áldozatot követelő baleset kapcsán, de amerikai sajtóhírek szerint egy Tesla Model S iránt mutat élénk érdeklődést az igazgatóság, amely május 12-én csapódott neki egy építőipari berendezésnek. A baleset során a kocsiban utazók meghaltak, három munkás pedig megsérült.

Amerikában szigorúan ellenőrzik a Tesla Autopilotra és más vezetőtámogató rendszerekre vonatkozó biztonsági előírásokat. A Tesla a honlapján azt írja, hogy az Autopilot lehetővé teszi a járművek automatikus kormányzását, gyorsítását és fékezését, de „aktív vezetői felügyeletet igényel, és nem képes az önvezetésre”. Ebből kifolyólag a sofőrnek mindig a kormánykerék közelében kell tartani a kezeit.