2020. május 27. | 13:08

Megújult külső, áttervezett utastér, hatékonyabb meghajtás.

A negyedik generációs Kia Rio kívül-belül felfrissült, miközben a korábbinál hatékonyabb hajtásláncokat kínál – köztük a Kia első benzines, 48V-os hibrid rendszerét, amely a márka szintén új ‘clutch-by-wire’ (elektronikus működtetésű tengelykapcsoló), intelligens kézi sebességváltójával dolgozik együtt. Az 1,0 literes turbós benzinmotor hatásfokát javították azzal, hogy az elektromos hajtás nem csak besegít az autó mozgatásába, de a lassítások veszteségét is újrafelhasználható energiává teszi. A technológia az eddig látott lágyhibrid hajtásláncokhoz hasonló: a start-stop feladatát is ellátó generátor (MHSG) szíjjal kapcsolódik a belsőégésű motor főtengelyéhez, így képes villanymotorként és generátorként is működni. Az új Smartstream motor teljesítménye megegyezik a korábbiéval - 100 és 120 lóerős lehet -, de a 120 lőerős nyomatéka 16%-kal nagyobb a korábbinál (200 Nm).

A Rio az első Kia, ami megkapja a márka új kézi sebességváltóját: az iMT kuplungját elektronika működteti, ezzel tökéletesen illeszkedik az MHSG egységhez, így a motor már korábban leállítható, mint a Kia hagyományos start-stopjával, ugyanis a korábbi rendszernél az autónak meg kellett állnia a motor leállításához. A benzinmotorok is megújultak, Európában feltűnik az új 100 lóerős, 1.0 literes T-GDi, amely immáron hatos manuálissal és a hétsebességes, duplakuplungos automatával is elérhető.

A Rio orrán található hűtőmaszk keskenyebb lett, valamint szélesebb és alacsonyabb első lökhárítót és új ködfényszórókat kapott. A LED-es fényszórók pedig már minden változaton jelen vannak. A paletta két új fényezéssel bővült, és újdonságnak számít a nyolcküllős, 16 colos könnyűfém felni is. A beltérben nagyobb, 8 colos érintőkijelző fogad osztott képernyős funkcióval, UVO Connect telematikai rendszerrel, Apple CarPlay és Android Auto funkcióval. A vezető előtt a 4,2 colos kijelző jelenik meg, elérhető immáron kék színcsomag és ebben a kategóriában jó pont, hogy minden változatban állítható a vezetőülés magassága.

Az új Kia Rio fejlett vezetősegédekkel érkezik, ideértve a ráfutásos ütközéselkerülő támogatást, amely felismeri a gyalogost, más járművet vagy legújabban a biciklist. Van sávtartó asszisztens, a vezetői éberség figyelmeztetést és holttéri ütközésveszélyre figyelmeztető technológia is.

A Kia Rio európai értékesítése 2020 harmadik negyedévében indul 7 éves vagy 150 000 kilométeres garanciával.