2019. március 13. | 11:43

Egyes hírek szerint a győri Audi ikonikus modelljének jövője veszélybe került

Már egy ideje szűkül a sportautók szegmense, ráadásul ebben a kategóriában is egyre nagyobb teret nyernek a hibrid és az elektromos meghajtással rendelkező járművek. Korábban olyan hírek kaptak szárnyra az Audi háza táján, hogy a TT sportkupé nem biztos, hogy sokáig gyártásban marad. A négykarikás gyártó ikonikus sportautóját több mint húsz éve, 1998 óta szerelik össze az Audi győri gyáregységében.

A TT négy és öthengeres motorokkal is készül, a kétszáz lovas 40 TFSI-től a 400 lóerős öthengeres turbómotorig bezárólag. Kupé és roadster kivitelben is elérhető, a quattro összkerék-hajtással pedig nagyon agilisan viselkedik az úton a kis sportautó.

„Nagyon jó kérdés, hogy gyártásban marad-e. Mindenképpen van jövő egy ikonikus Audi modellnek, ám az nem biztos, hogy a TT lesz. Nagyon vérzik a szívem, amikor erről kell beszélnem. Vannak tervben bizonyos modellek melyek a TT utódai lehetnek, még ha nem is közvetlenül” – nyilatkozta Bram Schot, az Audi vezetője a médiának.

Korábban olyan információkat is lehetett hallani, hogy a TT egy négyajtós liftback kivitelben élhet tovább, ám ezt sem erősítette még meg a gyártó. Az Audi is egyre nagyobb összegeket fordít az elektromobilitás fejlesztésére, így komoly átcsoportosításokra van szükség a gyártásfejlesztésben is. Napjainkban a TT-hez hasonló sportautók fejlesztésére már szinte egyetlen gyártónak sincs pénze, hiszen csak benzinmotorral már nagyon kevés modellt lehet kapni.

Schot hozzátette, amióta átvette a vezetést az Audinál, 27 százalékkal csökkentette a modellkínálat komplexitását. A típusokat és a motorokat is egyszerűsítették, ám még mindig sok lefaragni való van hátra. A TT ráncfelvarrott kiadása hamarosan a kereskedésekbe kerül, és várhatóan 2022-ig marad gyártásban. A modell győri gyártása nagy sikertörténet, 2013-ban már az ötszázezredik darab gördült le a futószalagról, 2016 óta pedig az új RS-modellt is itt szerelik össze.