2018. december 10. | 17:59

A Bloodhound csapata nem fog eljutni a korábban célként kitűzött 1600 km/órás tempóig

A korábbi csúcstartó Richard Noble, valamint Andy Green (a jelenlegi rekord tulajdonosa) indította el a Bloodhound fantázianevű projektet még 2007-ben azzal a céllal, hogy megdőljön az 1224 km/órás szárazföldi sebességrekord. Több mint húsz éve már annak, hogy Green az amerikai Black Rock sivatagban a Thrust SSC volánja mögött a világ leggyorsabbja lett.

Miután a 2017-ben a Newquay reptéren végzett tesztek elvégzésével komolyan megcsappant a tőkeállomány, a projektet a vezetők 2018 októberében önként vetették alá bírósági eljárásnak. Így próbálták megmenteni a helyzetet és új befektetőket találni annak érdekében, hogy a csapat tovább dolgozhasson az 1000 mérföld/órás sebesség eléréséért. A szervezet így az FRP Advisory fennhatósága alá került, akik Andrew Sheridant bízták meg a feladattal, hogy találjon megfelelő partnereket a pénz előteremtéséhez.

A hathetes munka azonban nem vezetett eredményre, sikertelenek voltak a tőke biztosítására irányuló törekvések. Annak ellenére, hogy a projektet pozitív közhangulat övezte, ráadásul a „mentőakció” kezdetén számos hiteles befektetővel létesítettek kapcsolatot, mégsem sikerült előteremteni a megfelelő összeget a határidő lejártáig. Andy Green azonban így is bizakodó, hiszen megemlített egy olyan partnert, mely 2019 elején esetleg mégis biztosíthatná a szükséges pénzt.

A csapat munkatársai szerint 5 millió font (1,8 milliárd forint) kellene ahhoz, hogy elérjék a 900 km/óra körüli sebességet, melyet egy Dél-Afrikában kialakított 19 km-es pályán kíséreltek volna meg. A jelenlegi rekord (1224 km/óra) megdöntéséhez 15 millió fontra (5,4 milliárd forint) lenne szükség, melynek köszönhetően elérhetnék a 800 mérföldes tempót (1287 km/óra). Az eredeti tervhez - miszerint 1000 mérföld/órával (1609 km/óra) hasítanának - viszont már 25 millió font (9 milliárd forint) lenne csak elegendő.

Jelenleg azon dolgoznak a legnagyobb érdekeltségű felekkel, hogy az eszközöket eladják és a lehető legkevesebbet bukjanak a projekten. Az FRP Advisory volt egyébként az a vállalat, mely biztos pénzügyi alapokra helyezte a Force India F1-es csapatát is.

„Egy mérföldkőnek számító projekt ez, mely maga mellé állította a nagyközönséget, és tudósok egész sorát inspirálja.” – mondta Sheridan, mikor anno átvette az ügyet.

Korábban a projekt szakemberei azt jósolták, hogy nagyjából 10 hónapos felkészülés után végezhetnék el az első teszteket az afrikai pályán, melyhez a jelenlegi 5 fős csapat helyett egy 15 fős gárdára lenne szükség. Az 1000 mérföldes rekord pedig már 40 ember kemény munkájába került volna a becslések szerint.