Megdőlt a Nürburgring körrekordja!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Mostantól a leggyorsabb sorozatgyártású autó a Zöld Pokolban a Lamborghini Aventador SVJ.

Az olasz gyártó legújabb csúcsmodellje 6 perc 44,97 másodperc alatt ért körbe a Nordschleifén, ezzel 2,27 másodperccel gyorsabb volt az eddigi körrekordot tartó Porsche 911 GT2 RS-nél. Ez persze nem feltétlenül meglepetés, hiszen az Aventador 6.5 literes V12-es motorja 759 lóerőt produkál, ez 69 lóerővel több, mint a 911 GT2 RS teljesítménye.

A Lamborghini már hónapok óta a Nürburgringen teszteli az SVJ-t. Mint sok más gyártó, az olaszok is ezen a pályán állítják be a finomhangolásokat annak érdekében, hogy még brutálisabb és jobban kezelhető versenygép legyen az Aventadorból. Már korábban is voltak pletykák arról, hogy a Porsche 911 GT2 RS köridejét megdöntötték, de csak most vált hivatalossá az információ.

Lamborghini Aventador SVJ a Nürburgringen, hátulnézetből.

Az SVJ-kivitelt a jövő hónapban mutatják be a Monterey autós héten, ezzel a Lamborghini új zászlóshajója lesz. A gyártó az autó aerodinamikai képességeit emeli ki, hiszen a mérnökök nagy hangsúlyt fektettek a légellenállás csökkentésére és a leszorítóerő növelésére. Többek közt markáns első toldatot és egy méretes hátsó szárnyat kapott az SVJ, melyek a Huracán Performantén bemutatott ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) aktív aerodinamikai rendszer részei.

A kipufogókat az SV kivitellel ellentétben nem a diffúzoron át vezették ki, hanem a Huracán Performantéhoz hasonlóan felette, ezzel száműzve a forró gázokat az aerodinamikailag fontos területről. Az autó négykerék kormányzású, alacsony sebességnél az első és hátsó kerekek egymással ellentétesen fordulnak el, ezzel segítve a manőverezést. Nagy tempónál pedig azonos irányba fordul a négy kerék, így téve tökéletesebbé a kezelhetőséget.

Lamborghini Aventador SVJ a Nürburgringen, a boxkiálláson.

A J betű a Jota jelzésre utal, mely a Lamborghini legdurvább verzióinak sajátja. Például olyan autók viselték eddig, mint a Miura és a Diablo homologizált versenyváltozatai. Ennek ellenére az Aventadort nem fogja versenyeztetni a Lamborghini. Ez a verzió is kis példányszámban készül majd, ettől még értékesebb lesz az amúgy sem olcsó szupersportkocsi.

Lamborghini Aventador SVJ a Nürburgringen, távolról.

Forrás:

További autós hírek

Közúti közlekedési baleset történt a 42-es számú főút 25-ös kilométerszelvényében 2019. november 22-én 14 óra körül. A rendelkezésre álló adatok…

November 24-én (vasárnap) az M0-s szigetszentmiklósi csomópontja térségében, az M1-es autópálya felé vezető oldalon, két sávon egy közel két kilométeres…

A felvételen látható teherautó sofőrje feltehetően nem az útra koncentrált ugyanis eléggé későn sikerült észrevennie, hogy megállt előtte a sor.…

A DK-s Vadai Ágnes tett fel egy nagyon fontos kérdést a belügyminiszternek „Miért segédmotoros kerékpár az elektromos roller? Avagy a rendőrség…

“Nem mindennapi lélekjelenlét kellett annak az autósnak ahhoz, hogy megakadályozzon egy gázolást. A férfi szerda éjjel sétált a forgalommal szemben…

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
replika Lamborghini Aventador
2019. október 04.
Ha a csapból pénz és szabadidő folyna, lehet, hogy elszórakoznék egy ilyen jellegű gépjármű megépítésével.
A Lamborghini Huracán Evo szemből fotózva
2019. november 13.
A 2021-ben érkező Lamborghini Huracánban már nem egy V10-es visít majd.
A 8 leggyorsabb utcai autó a Ringen
2017. április 26.
Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a Zöld Pokollal, a világ egyik leghíresebb versenypályájával. A gyártók számára is releváns a Nordschleife, ugyanis minden valamire való autó fut egy gyorskört itt.