Lencsevégre kapták az új Subaru BRZ-t

Közzétéve:
2019-10-16, 14:58

Az előzetes ígéretek szerint az új GT86 és BRZ teljesen elfog különülni egymástól, hát úgy fest mégsem

Legalábbis még nem. Szeptember elején érkeztek a hírek, miszerint várható a következő generáció mind a BRZ mind pedig a GT86 esetében. A Toyota-Subaru szerelemgyerek a GT86, vagy BRZ első ránézésre teljesen megegyezik ám ha közelebb megy az ember, főleg az orrészen veheti észre a nüansznyi különbségeket, mint például a lökhárító, ami a GT86 Toyota esetében valamivel harciasabb, mint a BRZ Subarun.

Subaru BRZ lematricázva a Nürburgringen menetközben, szemből

Nincs is ezzel baj, hiszen két régi japán gyártó bevált technikái dolgoznak a motortetők alatt, mind két modellben egy négyhengeres 2,0 literes boxermotor dolgozik, és 205 lóerőt produkál. A motor hengerelrendezése egyértelműen a Subarutól érkezett, a befecskendezés pedig a Toyota D-4S injektor rendszere. Az erőátvitelről egy 6 fokozatú manuális váltó gondoskodik, azaz Te, de ha lusta vagy és szeretnél még plusz 5 lóerőt kioptimalizálni váltáskor, akkor lehetőség van az A960E nevezetű 6 fokozatú automataváltót is belerendelni. (Tudod kinek kéne…)

Subaru BRZ lematricázva a Nürburgringen menetközben, hátulról

Mostanra már mindenki nagyon izgul az autóiparban, hogy mi lesz a japán ikerpár sorsa a jövőben és sokan teszik le voksukat az elkülönülés mellett. Köztük én is, így nem vagyok teljesen boldog, hogy egyelőre szemmelláthatóan csak egy faceliftet látok és szó sincs, semmi féle új generációról. A Nürburgringen lencsevégre kapott BRZ orrésze teljesen le van maszkolva, minden esetre kivehető néhány nagyobb változás, mint például a lökhárító kialakítása, és a bazinagy új légbeömlő nyílások. Hátulról vizsgálva új csomagtérajtó kialakítást és átdolgozott hátsólámpákat vélhetünk felfedezni.

Subaru BRZ orra lematricázva a Nürburgringen menetközben, szemből

És ennyi. Ennyit lehet tudni egyelőre, de örök pesszimistaként inkább nem számítok új fajta meghajtásokra, vagy nagyobb változásra. Ha mégis bekövetkezik, legalább pozitívan csalódok majd. Részemről eltudnám képzelni a Toyotát egy izmos hibridként, a Subarut pedig meghagynám Subarunak a már jól bejáratott EJ25-tel, vagy EJ20 egységgel, amit sajnálatos módon éppen most vezetnek ki a piacról, egy 555 darabos Subaru WRX EJ20 Final Edition névre keresztelt limitált széria keretei között. Az új modellek bemutatása 2020-ra, forgalomba kerülése 2021-re várható.

Forrás:

További autós hírek

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Egy orosz színész nem bírta elviselni, hogy megelőzték, azonnal visszaelőzött. Vesztére. – írja az origo.hu Az egész jelenetet rögzítette az…

Legkevesebb 13 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán – jelentette hivatalos közlésre hivatkozva a szlovák média. A…

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös kampány keretében, kétnyelvű közlekedésbiztonsági plakátokat helyezett ki az elmúlt…

Kapcsolódó írások

GT86 - BRZ
2019. október 02.
A Toyota GT86 és a Subaru BRZ modellpáros után közösen fejlesztenek ki egy elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt is.
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Minden, amit az új Supráról tudni lehet
2017. április 28.
A Toyota 2002-ben állította le a negyedik generációs Supra gyártását. Talán a legjobb és legismertebb típus, amit a márka valaha kínált. Azóta eltelt 15 év és a japán gyártó palettájára a vérszegény szót használnám.
8 wangani hős
2017. május 16.
A japán autógyártás fénykorát a 90-es évek közepétől a 2000-es évek közepéig élte. Ekkor égtek a legjobban a bizonyítási vágytól, hogy autóik nem csak unalmas hétköznapi eszközök, hanem igenis komolyan kell venni őket a sport és élményautózás terén is az egész világon.