2018. november 08. | 17:54

A Mazda bejelentette, hogy november végén lesz a húzómodell következő generációjának világpremierje

A japán márka jelenlegi Kodo formanyelve egy ideje minden ízében futurisztikus, mégis arányosan esztétikus dizájnt mutat. Ezt fejlesztették tovább az utóbbiakban, melynek eredményeként 2017-ben bemutatták a Kai koncepciót a Tokiói Autószalonon. Ez a tanulmány adta a 2019-es, negyedik generációs Mazda 3 alapját.

A Ford Focus és a Seat Leon ellenfeleként számontartott modell következő szériájának világpremierje a 2018 novemberében lesz a Los Angeles-i seregszemlén. Ráadásul egyszerre két variánsról rántják le a leplet, hiszen a ferdehátú mellett a négyajtóst is megcsodálhatja a nagyközönség. A Mazda egy újabb részletet mutatott az újdonságokból, ezúttal az autók faráról kerültek nyilvánosságra sejtelmesen árnyékos képek.

A hármas hosszabb, szélesebb és laposabb lett, ráadásul a tengelytávja is 5 centivel nőtt. A még inkább a sarkok felé tolt kerekekkel a gyáriak szerint elérték a megfelelő arányokat, ahogy egy vérbeli ferdehátúnak ki kell néznie. A Kai tanulmányon látható 20 colos kerekek viszont jó eséllyel nem fogják megélni a sorozatgyártást.

A hajtásról a SkyActive erőforrások következő generációja gondoskodik majd, a Mazda azonban még nem hozta nyilvánosságra a hivatalos motorkínálatot. Annyit azonban tudni lehet, hogy a korábban már emlegetett SkyAxtive-X motor lesz a legnagyobb újítás, mely egy feltöltős négyhengeres blokkot takar. Ennél olyan technológiákat alkalmaznak, mint a hűtött kipufogógáz visszatáplálás és az elektronikusan változó szelepvezérlés.

A gyártó szerint semmilyen hasonlóságot nem mutat az új motor a jelenlegi, 2,0 literes SkyActive-G blokkal, a nagyobb robbanások okozta deformációk miatt minden elemet újra kellett tervezniük. Dave Coleman, a Mazda egyik vezető mérnöke elmondta, hogy a zaj és a vibráció visszaszorítása nagy kihívást okoz az új motor és a befecskendezés nagy nyomáson való üzemelése miatt. A fronthajtásos koncepciót megtartották, feltehetően hatfokozatú manuális és ugyanennyi gangos automata váltóval kínálják majd a hármasokat.

Azt is megjegyezték a japánok, hogy a fogyasztás 20-30 százalékkal javul majd, emellett pedig 20 százalékkal lesz nagyobb a maximális forgatónyomaték, mely már dízeles magasságokat jelent. Kíváncsian várom, hány részlet köszön majd vissza a szériamodellen a Kai koncepcióból, hiszen az elég ütős látványt nyújtott.