Sorra hullanak a dízel modellek

Frissítve:
2018-10-16, 14:21

Íme egy lista, amely bemutatja, melyik dízel variánsú típusokat nyírták ki 2018-ban a gyártók

Ezeket olvastad már?
 

A korábban nagy port kavaró Volkswagennel kapcsolatos dízelbotrány óta több gyártó is majdnem hasonló sorsra jutott. Fel-fel röppentek a hírek, mely szerint többen követtek el kisebb-nagyobb szabálysértéseket az emissziós mérések során. A nemrég bevezetett új mérési rendszer további bonyodalmakat hozott, a Volkswagen-konszern mellett többek közt a PSA-csoportnak is akadtak gondjai az új előírások betartásával.

Dízelmotor AdBlue adalékkal

Ezek a hírek nem a gázolajosok malmára hajtják a vizet, egyre többen pártolnak el ettől a motorkonstrukciótól mind a gyártói, mind a vevői oldalon. A 2018-as évben az eddig eladott járművek kevesebb mint harmada volt dízelmotoros, míg ugyanez az arány 2015-ben 50 százalékos volt. Ebben az összeállításban megmutatom, mely dízellel ellátott modellváltozatok szűntek meg 2018-ban.

2018-as Fiat 500 X elölről

Fiat 500 X

A nemrégiben ráncfelvarrott 500 X egy új háromhengeres benzinest kapott a gázolajos helyére, már csak a facelift előtti kiviteleket lehet dízellel kapni. Ez része a Fiat-Chrysler új stratégiájának, mely szerint 2022 után nem kínálnak majd dízelmotoros autót.

 2018-as Honda CR-V menetközben elölről

Honda CR-V

A nemsokára bemutatkozó új CR-V több szempontból is korszakalkotó. Most először kínálják majd hét üléssel, valamint hibrid hajtáslánccal. És ahogy azt az eddigiekből sejteni lehet, nem lesz dízelmotorral kérhető.

2018-as Mitsubishi Outlander elölről

Mitsubishi ASX és Outlander

A japán márka megszűntette az ASX 1,6 és 2,2 literes dízeljeinek értékesítését, melyek az utóbbi időszak eladásainak 44 százalékát tették ki. A Mitsubishi ezentúl inkább az alternatív hajtásokra koncentrál, ahogy azt a plug-in hibrid Outlander is mutatja. Az Outlandernél a korosodó gázolajosok helyére egy újabb, 2.0 literes benzinest helyeznek.

2018 Porsche Macan mentközben elölről

Porsche

Ahogyan azt korábban megírtuk, a Porsche teljesen megszűnteti a dízelmotorok fejlesztését, több gázolajost nem fognak bemutatni. A pénzt inkább a hibrid és elektromos rendszerek fejlesztésébe fektetik. A Macan dízeles változata például fenn is akadt az új WLTP mérési procedúrán, mely szintén fejtörést okozott a gyártónak. A Panamera 2017-es eladásainak 35 százaléka benzines volt, és további 50 százalék volt hibrid rendszerű.

2018-as Skoda Fabia elölről

Skoda Fabia

A Fabia eddigi periódusaiban fontos szerepet töltöttek be a dízelmotorok. Árulták 1,4-es és 1,6-os gázolajossal is, sőt, az első generációs vRS dízeles volt. Az eladási statisztikák romlása miatt azonban már a Skoda is csak benzinessel fogja kínálni kis ferdehátúját.

2016 Toyota Avensis utcai, éjszakai fotón

Toyota Avensis, RAV4 és Verso

Mivel a Toyota élen jár a hibrid technológia alkalmazásában, így várható volt, hogy ki fogja futtatni a dízelmotorokat. A jövőben nem fejlesztenek újakat, a Lexus prémiummárkájukhoz sem. A jelenlegi Avensisből például még van dízel, de már nem sokáig.

Opel Corsa oldalnézetből

Opel Corsa

Mióta az Opel a PSA-csoport tagja, a modellkínálat frissítésen megy át. Nem kivétel ez alól a kis ferdehátú sem, melyet szintén nem kínálnak majd gázolajossal.

2018 Volvo V60 hatsónézetből

Volvo

A svéd gyártó is bejelentette, hogy nem fejleszt több gázolajost. A V60 bemutatása után kifuttatják a dízelmtorjaikat. Ezentúl a benzines, hibrid és tisztán elektromos modellek dominálnak majd a kínálatban. A Volvo első EV típusa 2019-ben várható.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A Subaru eltávolítja kínálatából a dízel-erőforrású járműveket
2018. augusztus 23.
A japán autógyártó elsőként az Egyesült Királyságból távolította el eladásra kínált, dízel-erőforrású modelljeit!
A VW nem tudja, mihez kezdjen a visszavett autókkal
2017. május 25.
A visszavett autókat nem lehet újraértékesíteni vagy exportálni, mindet átalakítani viszont túlságosan költséges lenne a Volkswagen-konszernnek.
Jöhet a nagy dízelautó-átalakítási program!
2018. április 09.
Egy pénzügyi alap létrehozásával teremtené meg a német kormány a környezetvédelmi határértékeknek nem megfelelő dízelek átalakítását. De ki fizetné a számlát?
Csökkenhet a visszahívott VW-dízelek motorteljesítménye?
2018. július 18.
A dízelbotrány miatt millió számra hívja vissza autóit szoftverfrissítésre a Volkswagen, ám arra nincs garancia, hogy ettől nem csökken majd a motorteljesítmény.