Megmutatták a frissített, 2018-as Porsche Macant

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Porsche elérkezettnek látta az időt, hogy a legkelendőbb modelljét félidős ráncfelvarrásnak vesse alá.

A Macan a 2014-es bemutatása óta a leginkább keresett Porsche modellé vált, nem meglepő tehát, hogy a gyártó továbbra is a topon akarja tartani az aranytojást tojó tyúkot. Nincs könnyű helyzetben a Cayenne kistestvére, hiszen olyan ellenfelekkel kell felvennie a versenyt, mint a Jaguar F-Pace vagy a BMW X4.

2018-as Porsche Macan kék színben, előlnézetből.

Külsőre szemből nehéz megmondani, hogy ez egy új Macan, azonban hátulról egyből észrevehető a különbség az elődhöz képest. A hátsó lámpákat egy markáns LED csík köti össze, ezáltal kihangsúlyozva az autó szélességét, ezzel egy robosztus megjelenést adva az autónak. Új az első lökhárító is, a LED fényszórók pedig már a szériafelszereltség részét képezik. Továbbá friss, 20 és 21 colos alufelniket is kínál a gyártó.

A beltérben a középkonzolon érhető tetten a legnagyobb változás, hiszen ide a korábbi 7 colos helyett egy 11 colos érintőképernyő került. A Connect Plus rendszer valós idejű adatokat mutat a Here alkalmazással kapcsolódva, ezáltal téve jobban felhasználhatóvá a navigációt. A középső légbeömlőket pedig a kijelző alá helyezték.

2018-as Porsche Macan beltere, a 11 colos érintőképernyővel.

A sportosság jegyében elérhető lesz az új Macanhoz a 911-esből származó GT sportkormány. A mérnökök átdolgozták a futóművet a jobb vezethetőség érdekében. A Traffic Jam Assist a dugóban araszolásban segít, az adaptív tempomattal és a sávtartó automatikával karöltve pedig 60 km/óráig részlegesen önvezető a Macan. Ezentúl fűthető lesz az első szélvédő, a beltér levegőjének frissességéről pedig egy ionizáló gondoskodik majd.

A motorokról egyelőre nem árult el részleteket a Porsche, de feltehetően a 2.0 literes, turbós benzines lesz a belépőmotor 256 lóerővel. A Macan S kivitel pedig jó eséllyel a 335 lóerős, 3.0 literes V6-ost kapja. Az viszont biztos, hogy innentől mindegyik motorhoz hétsebességes, duplakuplungos automata és összkerékhajtás lesz.

Porsche Macan hátsó lápa

A Porsche vezetője, Oliver Blume szerint esélyes, hogy az új Macanhoz nem lesz elérhető dízelmotor. Hibrid hajtásban sem gondolkodnak, hiszen a Macan az előző Q5-ös platformjára épül, amely nem teszi lehetővé egy akkucsomag beépítését. Így viszont kérdéses, hogy meddig maradhat ilyen pozícióban a Porsche üdvöskéje.

Forrás:

Címkék:

További autós hírek

Biztos sokaknak ismerős lesz a videóban látható “jelenség”, a drága mama, aki a legfinomabbakat főzi és a legjobb piacról szerzi…

Ahogy arról beszámoltunk, szörnyű tragédia közepette vesztette életét egy magyar kamionsofőr Szlovéniában. Egy személyautó ütközött a szerelvénynek, majd az ütközés…

Olvasónktól kaptuk az információt, miszerint ma 11 óra magasságában egy Transporter hátsó ajtaja menet közben kinyílt. A járműben szabálytalanul szállított…

Olvasónktól, Károlytól kaptuk a felvételt. Kb. 130-cal haladtak még kora ősszel az M5-ös autópályán, amikor “fénysebességgel” elhúzott mellettük egy BMW.…

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

Kapcsolódó írások

A Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid a porban
2019. augusztus 22.
A Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid a befejezetlen Gotland Ringen csillogtatta meg tudását.
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
1979-es Porsche 930 McLaren motorral elölről
2019. július 09.
A V6-ok a McLarentől érkeztek, igaz kicsit lebutították őket.
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.