2018. július 27. | 14:03

A Porsche elérkezettnek látta az időt, hogy a legkelendőbb modelljét félidős ráncfelvarrásnak vesse alá.

A Macan a 2014-es bemutatása óta a leginkább keresett Porsche modellé vált, nem meglepő tehát, hogy a gyártó továbbra is a topon akarja tartani az aranytojást tojó tyúkot. Nincs könnyű helyzetben a Cayenne kistestvére, hiszen olyan ellenfelekkel kell felvennie a versenyt, mint a Jaguar F-Pace vagy a BMW X4. Külsőre szemből nehéz megmondani, hogy ez egy új Macan, azonban hátulról egyből észrevehető a különbség az elődhöz képest. A hátsó lámpákat egy markáns LED csík köti össze, ezáltal kihangsúlyozva az autó szélességét, ezzel egy robosztus megjelenést adva az autónak. Új az első lökhárító is, a LED fényszórók pedig már a szériafelszereltség részét képezik. Továbbá friss, 20 és 21 colos alufelniket is kínál a gyártó. A beltérben a középkonzolon érhető tetten a legnagyobb változás, hiszen ide a korábbi 7 colos helyett egy 11 colos érintőképernyő került. A Connect Plus rendszer valós idejű adatokat mutat a Here alkalmazással kapcsolódva, ezáltal téve jobban felhasználhatóvá a navigációt. A középső légbeömlőket pedig a kijelző alá helyezték. A sportosság jegyében elérhető lesz az új Macanhoz a 911-esből származó GT sportkormány. A mérnökök átdolgozták a futóművet a jobb vezethetőség érdekében. A Traffic Jam Assist a dugóban araszolásban segít, az adaptív tempomattal és a sávtartó automatikával karöltve pedig 60 km/óráig részlegesen önvezető a Macan. Ezentúl fűthető lesz az első szélvédő, a beltér levegőjének frissességéről pedig egy ionizáló gondoskodik majd. A motorokról egyelőre nem árult el részleteket a Porsche, de feltehetően a 2.0 literes, turbós benzines lesz a belépőmotor 256 lóerővel. A Macan S kivitel pedig jó eséllyel a 335 lóerős, 3.0 literes V6-ost kapja. Az viszont biztos, hogy innentől mindegyik motorhoz hétsebességes, duplakuplungos automata és összkerékhajtás lesz. A Porsche vezetője, Oliver Blume szerint esélyes, hogy az új Macanhoz nem lesz elérhető dízelmotor. Hibrid hajtásban sem gondolkodnak, hiszen a Macan az előző Q5-ös platformjára épül, amely nem teszi lehetővé egy akkucsomag beépítését. Így viszont kérdéses, hogy meddig maradhat ilyen pozícióban a Porsche üdvöskéje. Forrás: