2019. február 05. | 16:27

Rozman Árpáddal, az Infiniti márkaigazgatójával beszélgettem a márka jelenlegi helyzetéről, jövőbeni tervekről

Rozman Árpád junior értékesítőként kezdte 2015-ben az Infinitinél, mondhatni a márka hazai aranykorában. Több rendezvényen, köztük az AMTS-en, fesztiválokon segítette a csapatot, aztán az egyre növekvő eladások miatt kipróbálhatta magát az értékesítés terén is. Másfél évig ő adta el a legtöbb Infinitit Európában, ami a Nyugat-Európai piacon belül komoly teljesítménynek bizonyult. A főiskola befejezése és a cégen belüli változások után márkaigazagatóként folytatja a munkát, vele beszélgettem a jelenlegi nehézkes időszakról és a márka jövőjéről Európában.

Aki figyelemmel követi az autóipar híreit, annak nem lehet újdonság, hogy elég sok márka kínálatát megnyirbálta a 2018 végén életbe lépő emissziós szabályozás. Ennek köszönhető az is, hogy az Infiniti európai képviseletei egy csendesebb időszakot élnek. Igaz, a márka számára nem Európa jelenti a bevételek nagy részét, ezért nem is igazán voltak felkészülve ilyen mértékű szigorításra, és mivel nem akartak fél megoldásokat úgy döntöttek, hogy csendben átvészelik ezt az időszakot és új csapásvonalon indulnak el.

A nyáron megjelenő QX50 nagy segítségükre lesz ebben, melynek a hazai bemutató után ősszel megkezdődhet a forgalmazása. Az új, változó kompressziójú turbómotor közel 300 lóerőt teljesít majd, reményeik szerint dízeles autóhoz mérhető fogyasztásai adatokkal. Látva, hogy az eladások nagy részét az SUV-k hozzák mindenütt, a QX50 jó választásnak tűnik.

Visszatérve a számokra és csakhogy szemléltessük az arányokat, Árpi elmondta, hogy Észak-Amerikában van olyan kereskedés, ahol több Infinitit adnak el egy évben, mint egész Európában. Tavaly például 5500 körül teljesített az öreg kontinens, melynek húzó országai sorrendben Lengyelország, Bulgária és Magyarország.

Az Infiniti kínálatában továbbra is elérhető az Infiniti Q50, a Q30 és a QX30, viszont Európában már nem kapható a QX70, Q70 limuzin és a Q60, utóbbi a legfrissebb modelljük volt. Árpi megsúgta, ha valaki szeretne még magának Q60-at, közvetlenül a gyártótól be lehet még szerezni korlátozott darabszámban. Magyarországon a Gablini-cégcsoportnak van kizárólagos joga ez értékesítésre és szervizre, az Infiniti Centeren kívül egyelőre más kereskedés nincs, viszont idén fog megnyílni a szerviz és értékesítési pont az M3-as telephelyükön, 2020-ra pedig Budaörsön tervezik ugyanezt.

Annak ellenére, hogy megfeleződött a modellpaletta és a 30-as modellekből eltűnt a dízelmotor, a tavalyi évben egész jó számokat produkáltak itthon, túlteljesítették az európai elvásárokat. Tavaly havonta 17 autót sikerült átlagban eladniuk, ami egy kis szalontól, egyetlen értékesítési ponttól valóban szép teljesítmény. 2019-ben is szeretnék a 20-as átlagot elérni, melyhez nagyban fog hozzájárulni a QX50.

Árpi kiemelte, hogy van folyamatos érdeklődés az átmenetet jelentő hibrid modellekre, hiszen a márka elektromos, prémium termékeket kínálna a távoli jövőben, ennek előszeleként érkezhet 2020 év végére az első, teljesen elektromos Infiniti. A szakmai tudás adott, hiszen a Nissan Leaf tapasztalataiból merítenének.

Nem könnyű az Infiniti helyzete tehát, de ebben az időszakban is érdemes szem előtt maradnia a márkának, az AMTS-re készülnek limitált szériás, tuning-kiegészítőkkel ellátott darabokkal. Ha szép lassan sikerül feltölteni a palettát új modellekkel, felvértezve a legmodernebb hibrid és elektromos hajtásláncokkal, azt gondolom lesz még keresnivalója az Infinitinek Európában, a Project Black S miatt mindenképp.