A nyugalom megzavarására is képes: Infiniti Project Black S

Frissítve:
2018-11-13, 11:17

A 2018-as Párizsi Autószalonon végre hivatalosan is bemutatják az Infiniti és a Renault Sport Formula 1 csapat kooperációjaként készült Project Black S hibrid modellt!

Az Infiniti Project Black S nevet viselő koncepció bizony mutiból készült! A japán luxusautókat gyártó vállalat kifejezetten azért hozta létre ezt a rendkívül esztétikus kivitelt, hogy jól szemléltethesse a márka teljesítményhajhász modelljeinek jövőjét. Na meg persze azért is, hogy népszerűsítsék embertársaink körében azt a bizonyos KERS technológiát.

Infiniti Project Black S

A Forma-1 által ihletett KERS (kinetikus energia-visszanyerő) rendszert elsők közt a németek alkalmazták versenyautóikban, ám 2009-ben még úgy gondolták, hogy ez a fajta innováció közutakon nemigen lesz alkalmazható.

Nos, az Infiniti Project Black S tökéletes példa arra, hogy mindezt megcáfolja, hiszen a rendszert átültették az autóba, így az összegyűjti a fékezéskor keletkező kinetikus energiát, amit elektromos áram formájában raktároz.  

Infiniti Project Black S oldalról

 Infiniti Project Black S hátulja

A szem-szájnak ingere prototípus díjnyertes, 3,0 literes V6-os biturbós erőforrása 400 lóerő leadására képes, azonban a KERS-nek köszönhetően a fékekre ható lóerő mennyiség tovább növelhető. A maximális teljesítmény így 500 lóerő fölé kúszik. Az autó teljesítmény-súly aránya 315 lóerő/tonna.

Infiniti Project Black S sárga féknyergek

A Project Black S kettős hibrid-hajtáslánccal funkciónál, melynek része a regeneratív fékrendszer, valamint egy elektromos turbó, mely egyébként a hagyományos típussal egy és ugyanazon elven működik. A különbség, hogy a rendszer a szükséges gázokat és levegőt egy elektromos motor segítségével veszi fel. A benzines V6 ugyan az az erőforrás, mely a Q60-ban is van, ennek következtében a két jószág nagyjából ugyanannyi idő, azaz 5 másodperc alatt futja a nullszáz sprintet.

Infiniti Project Black S hűtőrács

A 2017-es Genfi Autószalonon debütált Black S ugyan a Q60 alapjaira épült, azonban a szénszálas karosszéria-elemek, a matt grafitszürke fényezés, a középre helyezett dupla kipufogóvégek és a masszív hátsó szárny együttesen mind szerepet játszanak a felemlegetett kupénál is robusztusabb megjelenésben. A kerekeken rikító sárga színű féknyergek hívják fel magukra a figyelmet.

Infiniti Project Black S hátsó szárny

A Renault Sport versenycsapat technikai tudását bevetve nagy segítségére volt az Infinitinek abban, hogy az autó fokozott aerodinamikai tulajdonságokkal és a kupénál több leszorítóerőt produkálva jöhessen létre.

Roland Krueger, az Infiniti Motor Company elnöke hozzátette: „A Project Black S prototípus a márka új ötleteinek és technológiáinak tesztoszlopa, amely bemutatja, hogy az együttműködési projekt során partnerünk, a Renault Sport Forma-1 csapat hogyan tudja megvalósítani nagyra törő vízióinkat. "

Infiniti technikai partnere

Az Infiniti prémiumkategóriás járműveinek gyártása jelenleg Japánban, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Kínában folyik. Annak ellenére, hogy a teljes modellpaletta jelentős átváltozás előtt áll, a Project Black S bevezetését 2020-ra tervezik.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Az Infiniti előrukkolt a Prototype 10 tervrajzával
2018. augusztus 17.
A Prototype 10 koncepcióra már nem kell sokat várni, 2018. augusztus 26-án mutatkozik be a kaliforniai Pebble Beachen, a Concours d’Elegance eseményen.
Az Infiniti első teljesen elektromos SUV-ja
2018. december 18.
A Detroiti Autószalonon lehull a lepel az Infiniti legelső SUV-koncepcióautójáról, ami teljesen elektromos lesz
Infiniti QX60 elölről
2019. április 08.
Az Infiniti Center Budapest brunch eseményére voltunk hivatalosak, melyet április első hétvégéjén bonyolítottak le
piros Seat Arona TGI
2018. október 02.
A Párizsi Autószalonon debütál a legújabb Seat Arona, az első olyan SUV, amelyet sűrített földgáz (CNG) hajt.