Az Infiniti Project Black S nevet viselő koncepció bizony mutiból készült! A japán luxusautókat gyártó vállalat kifejezetten azért hozta létre ezt a rendkívül esztétikus kivitelt, hogy jól szemléltethesse a márka teljesítményhajhász modelljeinek jövőjét. Na meg persze azért is, hogy népszerűsítsék embertársaink körében azt a bizonyos KERS technológiát.

Infiniti Project Black S

A Forma-1 által ihletett KERS (kinetikus energia-visszanyerő) rendszert elsők közt a németek alkalmazták versenyautóikban, ám 2009-ben még úgy gondolták, hogy ez a fajta innováció közutakon nemigen lesz alkalmazható.

Nos, az Infiniti Project Black S tökéletes példa arra, hogy mindezt megcáfolja, hiszen a rendszert átültették az autóba, így az összegyűjti a fékezéskor keletkező kinetikus energiát, amit elektromos áram formájában raktároz.  

Infiniti Project Black S oldalról

 Infiniti Project Black S hátulja

A szem-szájnak ingere prototípus díjnyertes, 3,0 literes V6-os biturbós erőforrása 400 lóerő leadására képes, azonban a KERS-nek köszönhetően a fékekre ható lóerő mennyiség tovább növelhető. A maximális teljesítmény így 500 lóerő fölé kúszik. Az autó teljesítmény-súly aránya 315 lóerő/tonna.

Infiniti Project Black S sárga féknyergek

A Project Black S kettős hibrid-hajtáslánccal funkciónál, melynek része a regeneratív fékrendszer, valamint egy elektromos turbó, mely egyébként a hagyományos típussal egy és ugyanazon elven működik. A különbség, hogy a rendszer a szükséges gázokat és levegőt egy elektromos motor segítségével veszi fel. A benzines V6 ugyan az az erőforrás, mely a Q60-ban is van, ennek következtében a két jószág nagyjából ugyanannyi idő, azaz 5 másodperc alatt futja a nullszáz sprintet.

Infiniti Project Black S hűtőrács

A 2017-es Genfi Autószalonon debütált Black S ugyan a Q60 alapjaira épült, azonban a szénszálas karosszéria-elemek, a matt grafitszürke fényezés, a középre helyezett dupla kipufogóvégek és a masszív hátsó szárny együttesen mind szerepet játszanak a felemlegetett kupénál is robusztusabb megjelenésben. A kerekeken rikító sárga színű féknyergek hívják fel magukra a figyelmet.

Infiniti Project Black S hátsó szárny

A Renault Sport versenycsapat technikai tudását bevetve nagy segítségére volt az Infinitinek abban, hogy az autó fokozott aerodinamikai tulajdonságokkal és a kupénál több leszorítóerőt produkálva jöhessen létre.

Roland Krueger, az Infiniti Motor Company elnöke hozzátette: „A Project Black S prototípus a márka új ötleteinek és technológiáinak tesztoszlopa, amely bemutatja, hogy az együttműködési projekt során partnerünk, a Renault Sport Forma-1 csapat hogyan tudja megvalósítani nagyra törő vízióinkat. "

Infiniti technikai partnere

Az Infiniti prémiumkategóriás járműveinek gyártása jelenleg Japánban, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Kínában folyik. Annak ellenére, hogy a teljes modellpaletta jelentős átváltozás előtt áll, a Project Black S bevezetését 2020-ra tervezik.