A Maybach is önálló almárka lesz?

Frissítve:
2018-11-09, 08:35

A Daimlernek hosszútávú tervei vannak az ultra-luxus kategóriában játszó vállalattal

A Mercedes egy ideje önálló almárkává akarja fejleszteni az AMG modellcsaládot, melyben a GT Coupé variánsai vannak jelenleg. Ehhez csatlakozik nemsokára a One hiperautó, ráadásul nemsokára piacra dobnak egy új belépőszintű sportkocsit. Ennek a folyamatnak a végén az AMG valóban egy olyan szereplője lehet az autóiparnak, mely önmagában felveheti a versenyt a Porschéval és a Ferrarival.

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury koncepció

A Maybach-hal hasonló a tervük az ultra-luxus kategóriában, igaz itt sokkal óvatosabb a vezetőség, hiszen a legutóbbi kísérlet sem volt túl sikeres arra, hogy a Maybach újra önálló márka legyen. A Daimler vezetője szerint a luxusmárkának ugyanúgy a saját lábán kell megállnia, mint az AMG divíziónak. Ehhez előbb fel kell építeni egy olyan palettát, melyek Mercedes modellekre épül, és csak ezután lehet egy olyan kínálatot kialakítani, mely önálló Maybach típusokból áll.

Jelenleg azonban a Maybachnál már a távoli jövőbe tekintenek, 2018 elején be is mutattak egy egyedi tanulmányt Pekingben, az Ultimate Luxury Concept névre keresztelt jármű elég érdekesre sikerült. Egy magasabb építésű, crossover-szerű szedánnal rukkoltak elő, tetőtől talpig krómmal borítva. Ez a koncepció akár meg is valósulhat, miután a Maybach kihoz még néhány variánst az S-osztályhoz és a következő generációs GLS SUV-hoz.

Mercedes-Maybach 6 Cabriolet koncepció

Volt még egy 6 Cabriolet nevezetű koncepciójuk 2017-ben, mely kecses vonalvezetésével hívta fel magára a figyelmet. Ezekhez a modellekhez a Maybach a Mercedes minden tudását felhasználná, a technikai kínálat csúcsát jelenti ez a vonal. Hajtásban is odatennék magukat, mint ahogy az Aston Martin tervezi a Lagonda szériával. Azonban ezeknél a modelleknél az AMG-vel ellentétben nem a sofőr igényei lennének a középpontban, hanem az utasoké.

Ezzel a felfogással kicsit visszautaznak az időben, amikor az uraságok hátul ülve beszélgettek hatalmas kényelemben és luxusban, a sofőr pedig csendben végezte a dolgát vezetőülésben. A Maybach mindig egy kicsit többet adott a Mercedes palettájába tartozó modelleknél, így nincs kizárva, hogy itt vezetik be például az önvezető rendszerek egy következő generációját.

Forrás:

További autós hírek

Egy életveszélyes előzés végén ütközött érintőlegesen egy eddig ismeretlen jármű egy Seattal Egyházasrádóc közelében, pénteken hajnalban – írja a 112…

A parkolásvizsgálat 2020. január 23. és február 6. között zajlik, összesen két napig 6 órától 20 óráig.  Kőbányán, a Kőér…

Az utóbbi napok ködös időjárása nem kicsit nehezítette meg a közlekedést. Városon kívül még durvább volt a helyzet. Kaptunk ma…

Egy hét múlva, január 31-én érvényességüket vesztik a korábban vásárolt éves autópálya-matricák. Január 31-én 2,5 millió éves autópálya-matrica jár le,…

A Tamási és Szakály között történt balesetben súlyosan megsérült annak a teherautónak vezetője, aki a 65-ös főúton hajtott egy lakatlan…

Kapcsolódó írások

Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
Hullócsillag? – Mercedes E-osztály W210
2018. augusztus 25.
A W210-es egy új arculatot és vállalatfilozófiát képviselt a Mercedes palettáján a 90-es évek közepétől. Nem generációkra tervezték, mégis szépen teljesít!
Mercedes-Benz, W113, 280 SL, meggyvörös, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. július 21.
1963-ban a Mercedes bemutatta a W113-as sorozat első tagját, a 230 SL-t. A széria olyan nagy sikernek örvendett, hogy 4 évvel később már a 3. generációs modell rótta az utakat. Ő az 1967-es Mercedes 280 SL
Maybach Exelero konceptautó
2019. október 05.
A Maybach Exelero súlya meghaladta a 2,6 tonnát, brutális V12-es motorjának hála képes volt elérni a 349 km/h-s sebességet.