2020. április 08. | 09:23

Egyelőre. A japánok szeretnék megcáfolni néhány gyártó és kormány elképzelését.

Ha nap mint nap autós híreket olvasol, bizonyára tudod, hogy mi folyik a csapból (is). Nem más, minthogy ez az állam, az az ország, meg amannak a kormánya úgy döntött, ettől és attól az időtől fogva betiltják a benzin- és dízelüzemű autók használatát. Ha a benzinesét egyelőre nem is, a dízelét annál valószínűbb, hogy igen. Nos, ha a hírek nyomására te is úgy gondolod, a belső égésű motorok már az utolsó lélegzetüket veszik, ez könnyen megbocsátható, hiszen tényleg mindenhol ezt hallani.

2018 Mazda6 Skyactiv-G

A vállalat, mely ismert népszerű bolygódugattyús motorjáról, illetve MX-5 elnevezésű roadsteréről azt állítja, hogy az algákra épülő bioüzemanyagok ugyan „kritikusak”, de működnek, amennyiben a világ karbonsemlegessé szeretné tenni a belső égésű motorral működő járműveket. Mindezt a Mazda azzal támasztja alá, hogy az égéskor az alga bioüzemanyag olyan szén-dioxidot bocsát ki, amelyet az algák a légkörből szívtak fel magukba, amikor még nőttek.

Az autógyártó szerint az ilyen fajta üzemanyagnak nem csupán ez az egyetlen előnye. Az alga, mint tüzelőanyag mezőgazdasági célokra nem megfelelő földterületen is tenyészthető. Termeszthető továbbá anélkül, hogy túl nagy hatást gyakorolna az édesvízi erőforrásokra, valamint só és szennyvíz felhasználásával is előállítható. Az alga-alapú bioüzemanyagok biológiailag szintén lebonthatók és kevésbé károsak a környezetre, ha esetleg a levegőbe kerülnek.

A Mazda mindemellett úgy véli, hogy a bioüzemanyagok még némi munkát és kutatást igényelnek és erőfeszítéseket kell tenni a termelékenység javítása és a költségek csökkentése érdekében. Mindkét említett tényező szerepet játszik abban, hogy az ilyen jellegű üzemanyag hogyan válik elérhetővé a kereskedelemben. Ennek eredményeként a Mazda támogatást nyújt a Hirosima Egyetem genomszerkesztési kutatásainak és a Tokiói Technológiai Intézet növényi fiziológiájának kombinációjához, amely remény szerint áttörést eredményez ezen a területen.

A Mazda nyilatkozatában kijelentette, hogy a bioüzemanyag bevezetése fontos lenne, mivel a társaság úgy kalkulál, hogy 2030-ra autóinak körülbelül 95%-ában ötvözik majd a belső égésű motor, amellett pedig egy elektromotor használatát. Szeretnék, hogy az ehhez hasonló folyékony üzemanyagok legalább 2040-ig dominálnának az autóiparban.