A gyártó stabilan halad előre a hibridizáció útján, amihez az új utascella készült.
Az új szériás McLarenek alapját adó utascellát a cég Sheffieldben található Composites Technology Center (MCTC) néven megnyitott üzemében készítik. A legfontosabb szempont az volt az új alapok megtervezésénél, hogy csökkenteni tudják a hibrid hajtáslánc okozta súlynövekedést. Az új szerkezetet a gyártó szerint egyedülálló technikával készítették el. Szoftveres módszerrel pontosan meghatározzák a szövetek ideális megformálását és tájolását, így az új alap kellően merev és biztonságosabb is, mint a korábbiak.
Mike Flewitt, a cég vezérigazgatója egy korábbi interjúban arról beszélt, hogy azt szeretné, ha a hibrid változat súlya megegyezne a tisztán belsőégésű modelljeikével, de ez nyilván így lehetetlen, viszont 30-40 kg alatt lesz a tömegnövekedés. Ennek eléréséhez bőven lesz min dolgozni az új modellek fejlesztése közben.
A cég saját gyárában készített első utascella prototípusa (PLT-MCTC-01 Prototype Lightweight Tub, McLaren Composites Technology Centre, Number One) 2019-ben hagyta el a gyárat, amely egy töréstesztprogrammal “fejezte be életét”.
A Sheffieldben található üzemmel csökken a cég beszállítóinak száma, és gyártósorának beindítása után a tervek szerint több mint 200 embernek ad majd munkát. Korábban a osztrák székhelyű Carbo Tech vállalat készítette a McLarenek utascelláját, amit mostantól az MCTC üzemében fognak gyártani. Bár a monocella gyártását megoldják, a kapcsolat nem szakad meg az ausztriai üzemmel sem, mert többféle karbonelemet is készítenek.
A jövőben a hibrid Sport Series modellek gyártására átálló brit márka következő modelljei mind az új szerkezet köré épülnek. Idén év elején már lencsevégre kapták az első prototípust, ami az álca ellenére is hasonlított az új GT modellhez. Jelenleg a cég Sports Series modelljei közé a 600LT, az 570S és az 540C tartozik.
A hibrid rendszer súlyának kompenzálására V6-os turbós motorokat fognak használni, ami mellett minden bizonnyal lesz egy tisztességes elektromos hatótávja is az autónak. Mike Flewitt azt is elmondta, hogy az egy évtizeddel ezelőtt bemutatott forradalmi Monocell váz bemutatása után az új technológiával készülő ultrakönnyű szerkezet egyedülálló újítás.
Láttad már? Amennyiben az alábbi videó nem indulna el, kattints erre a linkre!