Nyugi, a szélvédőt felárért kérheted a McLaren legújabb, Ultimate Szériájába tartozó modelljéhez, amely az Elva névre hallgat és a 1960-as évek McLaren-Elva M1A, M1B és M1C szellemiségét viszi tovább. Az övvonal kivitelezése gyönyörű lett, elindul fentről, lefele, majd a hátsó kerék előtt hirtelen fel, épp annyira kecses mint amennyire dög!

Ez nyilván szubjektív, de nekem nagyon tetszik a britek első nyitott közúti autója, amely nem csak szép, de erős is lett. Az utasok mögött egy 4,0 literes, ikerturbós V8-as kapott helyet, amely 815 lóerőt és 800 Nm nyomatékot enged a hátsó kerekekre a hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül.

A McLaren-Elva M1  és az új Elva

Állítólag 3 másodperc alatt eléri a 100-as tempót, 6,7 másodperc alatt máris 200-on van, ezzel gyorsabb mint a Senna, legalábbis az utóbbi tartományban, mondjuk sajnos nem árulta el a gyártó, hogy mennyit nyom az Elva, szerintem 1000 kg körül lehet, mivel nincs szélvédő és tető sem, illetve a szénszálas kompozitnak köszönhetően rengeteg súlytól megszabadultak.

A McLaren Elva homogén háttér előtt

További komoly technikai megoldások is megbújnak a kasztni alatt, ugyanis ennél alkalmazták először az úgynevezett Aktív Légkezelő Rendszert (AAMS). Ez úgy működik, hogy a légbeömlőn beáramló levegőt szétosztja, majd a cockpit előtt tovább is engedi, ezzel olyan hatást ér el, mintha egy valóságos szélvédő óvná az utasokat. Vaskos felárért lehet hozzá kérni hagyományos szélvédőt, 24 karátos motorborítást, vagy éppen platina pakett készletet.

A McLaren Elva utastere

Így nem meglepő, hogy mindössze 399 darabot készítenek belőle és egy több mint 500 millió forintos árcetli lobog rajta. A szerencsésebbek pedig már jövőre birtokba is vehetik a sajátjukat.

A McLaren Elva hátulról fotózva

„A McLaren Elva egy igazi, vérbeli roadster, amely mindent feláldoz a vezetés élvezetének oltárán.  Lenyűgöző, magával ragadó élményt nyújt, és tökéletes kapcsolatot teremt az autó, a vezető és a környezet között” – nyilatkozta Andy Palmer.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!