Nem lehetett biztosan tudni, mi vár a leromlott állapotú népligeti felüljáróra, ám most egy új vizsgálat eredménye alapján kiderült, mit kell tenni vele.
Még márciusban zárták le a közlekedők elől a hatalmas forgalmat tűrő népligeti felüljáró egyik belváros felé vezető sávját, hogy megbontsák a rossz állapotban levő szerkezetet. A felüljáró műszaki felmérése egyébként már a sávlezárás előtt, februárban elkezdődött, de azzal nem lehetett biztos képet kapni.
Mi ekkor írtunk egy nagyobb lélegzetvételű cikket a témában, amelybe a már említett szerkezet mellett a Flórián téri felüljárót is belevettük. Akkori kérdéseinkre a Budapesti Közlekedési Központ kommunikációs osztálya és egy hídépítő mérnök is válaszolt.
Az első, korai vizsgálatok alapján a szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy ki kell szedni egy gerendát a hídból, össze kell törni, és az úgynevezett roncsolásos vizsgálat után derül ki, mit és meddig bírhat még meg a felüljáró, illetve mit nem. Most pedig megjöttek a szakértői eredmények a felüljáró ügyében, melyek alapján kiderült, menthető-e a szerkezet.
A hónapokon át tartó vizsgálat végre befejeződött, amelynek során szétroncsolták a helyéről kiemelt tartógerendát is. Tüttő Kata főpolgármester-helyettes az erről tartott sajtótájékoztatón azt mondta: a híd a szakértői vizsgálatok eredménye szerint jobb állapotban van, mint gondolták, ezért se bontásra, se nagyszabású felújításra nincs szükség.
A legrosszabb forgatókönyv szerint akár a teljes bontás is szóba jött volna, ám végül a rossz külső állapot meglepően jó belsőt takart. Így nemhogy elkerülhető a felüljáró lerombolása, de a vizsgálatok eredménye alapján a nagyobb volumenű felújítás sem indokolt.
A főpolgármester-helyettes szerint a felüljáró 2030-ig biztosan állni fog, 2024-ben pedig előkészítik az „élethosszabbító felújítást”. Ezt egy évre rá végzik el várhatóan, és előzetes becslések alapján 1-3 milliárd forint között lehet a költsége.
További jó hír, hogy a friss vizsgálati eredmények szerint nem indokolt a korábban bevezetett ideiglenes súlykorlátozás, így október 17-től a buszok limit nélkül, a tehergépkocsik viszont továbbra is 12 tonna maximális tömegig közlekedhetnek csak a felüljárón. A több éve várt és halogatott felújítás tehát végül megvalósul, és a kelleténél kedvezőbb feltételekkel, de még mindig kérdéses, hogy mi lesz a végső sorsa - 2030 után - a komoly forgalmat lebonyolító szerkezetnek.