2020. január 24. | 15:41

Az emissziós korlátozások egyik áldozata a Jimny lehet, bár haszongépjárműként még tovább élhet.

Indiai sajtóinformációk szerint a Suzuki az európai Jimny rendeléseknek egyelőre nem tudnak eleget tenni. Az EU-s károsanyag-kibocsátási normák szigorodása lehet mindennek az oka, így jövőre a Jimny helye megkérdőjeleződik az európai Suzuki-palettán. Arra viszont még van remény, hogy a kis terepjáró haszongépjármű változatban éled újjá, hiszen azokra kevésbé szigorú előírások vonatkoznak, viszont ebben az esetben be kell érni két üléssel.

Az EU-s jogszabályok kötelezően írják elő, hogy 2021-ig minden gyártó flottájának maximum átlaga 95 g/km lehet. A cél elérése érdekében a Suzuki 2018 óta folyamatosan vezeti ki a dízel motorokat a kínálatból, sőt hamarosan minden modelljét 48 V-os lágy-hibrid hajtáslánccal kínálja, beleértve az SX4 S-Crosst és a Vitarát is.

Európában a Jimny kizárólag az 1,5 literes, K15B benzines erőforrással kapható, ennek elektromos rásegítéssel történő megtámogatása túl drága lenne, így a gyártó vélhetően az ülésszámok lecsökkentése mellett fog dönteni. A terepjárót már mi is próbáltuk manuális váltóval, de kérhető hozzá automata is, ettől is függ, hogy maximálisan 154g vagy 170g CO2-t pöfög ki kilométerenként.