2020. november 24. | 19:33

Egy európai környezetvédő csoport e mellett kardoskodik.

A Transport&Environment (T&E) európai környezetvédő csoport által lefolytatott tesztek alapján a plug-in hibrid autók a meghirdetettnél jóval több szén-dioxidot bocsátanak ki. A szervezet arra kérte az Uniós az országok kormányait, szüntessék meg az ilyen modellekre vonatkozó támogatásokat és adókedvezményeket.

A tesztek során három konnektoros hibrid SUV modellt – a BMW x5-öst, a Volvo XC60-ast és a Mitsubishi Outlandert – vizsgálták, az eredmények pedig azt mutatják, hogy még optimális körülmények között is jóval magasabb volt a szén-dioxid kibocsátásuk.

„A plug-in hibridek nem valódi elektromos autók. Ezeket csak laboratóriumi tesztekre és adókedvezmények igénybevételére találták ki. Ezúton kérjük az országok kormányait, ne támogassák ezeket a modelleket az adófizetők pénzéből” - áll Julia Poliscanova, a T&E tiszta közlekedésért felelős igazgatójának közleményében.

A felhívásra a Volvo elektronikus levélben reagált, melyben a svéd autógyártó szóvivője kifejtette, a Volvo modellek tanúsítvánnyal rendelkeznek, és mindenben megfelelnek az érvényben lévő kibocsátási szabályoknak. A Mitsubishi szerint egyes tesztek megbízhatatlan és egymástól eltérő eredményeket hozhatnak, így a mostani teszt adatait is élből elutasítják. A BMW egyelőre nem reagált a felvetésre.

A T&E közleménye nem sokkal követte azt az Európai Uniós bejelentést, mely a károsanyag-kibocsátási szabályok szigorításának terveiről szól. Ennek értelmében 2026-tól kezdve nem lehetne zöld rendszámot igényelni a konnektoros hibridekre.

A 2020 első három negyedévében eladott elektromos és részben elektromos autók közel fele plug-in hibrid modell volt az Európai Unióban, köszönhetően annak, hogy számos vásárló kihasználta az állami támogatásokat és az adókedvezményeket.

Te milyen új autót vásárolnál a közeljövőben?