2020. december 21. | 14:13

Nyolc év után itt a friss Isuzu D-MAX.

Manapság a pickup fogalma nem csak egy egyszerű haszongépjárművet takar, hiszen többnyire multifunkcionális autóként tekintünk rájuk. Igyekszik tehát lépést tartani az autóipar trendjeivel az új Isuzu D-MAX is, melynek gyártása 1974-ben kezdődött, azóta több mint négymillió példány fogyott, és a hazai piac mellet a világ több mint 100 országába exportálják.

A külsőt tekintve merészebben játszottak az élekkel a dizájnerek, elöl LED-es fényszórókat, hátul LED-es szegélyeket találunk a lámpatestekben, az új modell elérhető Szimpla, Nyújtott és Dupla kabinos kivitelben.

A karosszéria merevségén növeltek, a hátsó futóművön módosítottak, szélesebb lett a nyomtáv és a lengéscsillapítók helye is megváltozott. Nőttek az első féktárcsák és szélesebb hátsó fékpofákat kapott az autó, a kerekek kormányzási szöge javult, így 12,5 méteres fordulókör már elég neki. A 800 mm-es gázlómélységre képes D-MAX első kerékagya új, integrált kialakításának köszönhetően immár gondozásmentes. Az egy darabból álló kardántengely alumíniumból készült, a hátsó differenciálmű elektronikusan zárható, és a gyártó szerint a korábbinál gyorsabban kapcsolhatunk a két- és az összkerékhajtás, illetve a normál és felező-fokozat között.

A korábban már ismert, 1,9 literes RZ4E kódjelű dízelmotor átdolgozott változata kerül a motortérbe növelt befecskendezési nyomással, elektronikusan vezérelt, változó geometriájú turbóval, 163 lóerővel és 360 Nm-rel. Elérhető lesz hatfokozatú manuális és automata váltóval, a WLTP szerint vegyesen 8-9 literes fogyasztásra lehet számítani.

Korszerűsített aktív és passzív biztonsági rendszereket kapott többek között a pirotechnikai övfeszítőkkel, térdlégzsákkal és újdonságként a két első ülés között kinyíló légzsákkal, magasabb felszereltségi szinten pedig akár 9 colos kijelzőt is kaphatunk a középkonzolra.

Az új Isuzu D-MAX már rendelhető, az első autók azonban csak 2021 márciusától érkeznek Magyarországra. Az árak a következőképpen alakulnak:

Isuzu