2021. május 27. | 15:23

A plug-in hibrid Wrangler tisztán elektromos üzemben is képes összkerékhajtással közlekedni.

80 évre tekint vissza a Jeep, mely az aktuális trendeknek megfelelően a szabaidőjármű-paletta bővítésére koncentrált az elmúlt évtizedben, de szerencsére még vannak olyan vérbeli terepjárók is a kínálatban, mint a Wrangler. A Renegade és a Compass mellett most a Wrangler is elérhető lesz a 4xe plug-in hibrid hajtáslánccal, azokat az ügyfeleket célozva, akik a mindennapi városi ingázások során tisztán elektromos Wranglerrel rónák az utakat.

A Wrangler 4xe kékes külső stíluselemeket kap, három felszereltségi szinttel és 17 vagy 18 colos könnyűfém felnikkel kérhető. Tízféle karosszériaszín érhető el, melyekhez ponyvatető, keménytető, elektromos vászontető vagy Dual top dupla tető is választható. Alapfelszereltség a 8,4 colos érintőképernyő okostelefon integrációval, a megannyi kényelmi és vezetéstámogató funkcióról nem is beszélve.

A PHEV változat két villanymotor/generátort kap a 2,0 literes, benzines turbómotor mellé, melyhez egy nyolcfokozatú automataváltó párosul. A Wrangler 4xe 6,4 másodperc alatt éri egy 100 km/órát álló helyzetből, a rendszer összetljesítménye 380 lóerő és 637 Nm. A 7,4 kWh-s akkumucsomag Wallboxról három óra alatt feltölthető, a WLTP szerint 50 kilométeres elektromos hatótávot kínálva.

A Trail-Rated minősítés megőrizve felszereltségi szinttől függően a kapcsolható összkerékhajtás, üzemmódválasztó, új generációs Dana hidak, elektromosan kapcsolható első és hátsó differenciálzár, részlegesen önzásró differenciálmű és az elektronikusan oldható első kanyarstabilizátorok is a Wrangler részét képezik.

A Sahara modell bruttó 22 890 000 forinttól, a még inkább terepre hangolt Rubicon 23 590 000 forinttól, míg a 80. évfordulós modell 23 800 000 forinttól vásárolható meg itthon 5 év vagy 100 000 km garanciával, 8 év vagy 160 000 km akkumulátor-garanciával.

Ha kíváncsi vagy a benzinmotorral szerelt Wranglerre, nézd meg ezt a tesztet: