De legalább működik, most ez számít jó hírnek.
Az ellátási láncokban tapasztalható zavarok miatt a Mercedes ismét csökkenti a termelést sindelfingeni üzemében, ahol az autógyártó zászlóshajói, az S-osztály, az EQS és az E-osztály készül.
Jó hír viszont, hogy a gyárnak az alkatrészhiány ellenére sem kell bezárnia, működhet tovább a nehézségek ellenére, igaz, ezt csak úgy tudták elérni, hogy teljesen átszervezték a műszakokat. A Mercedes arról nem nyilatkozott, hogy a termelés csökkentése mely modellcsaládokat érinti hátrányosan.
A német autógyártó eddig viszonylag simán átvészelte a kábelkötegek és más alkatrészek esetében tapasztalható szűk ellátási keresztmetszetet. Az Automotive News Europe testvérkiadványa, az Automobilwoche beszámolója szerint a németországi Rastattban és Brémában található üzemek ezen a héten nagyrészt problémamentesen működtek.
Riválisaihoz, a BMW-hez és a Volkswagenhez hasonlóan a Mercedes is főként a Leoni nevű ukrán beszállítótól szerzi be a kábelkötegeket. A Leoni két ukrajnai gyártóüzemében mintegy 7000 embert foglalkoztat, akik jelenleg a rakétatámadások veszélye mellett dolgoznak.
Az ukrajnai orosz invázió kezdete után a termelés mértéke 60 százalékkal csökkent a kelet-európai üzemekben. A helyzet a közeljövőben javulhat a két műszakos munkarend visszaállításával, jelezte a Leoni vezérigazgatója, Aldo Kamper. A kapacitásokat más romániai, szerbiai vagy észak-afrikai üzemekbe is áthelyezik, tette hozzá Kamper.