2022. május 24. | 12:31

A német márka sokkal jobban kézben akarja tartani a modellek árképzését.  

A Mercedes-Benz 15-20 százalékkal csökkenti a márkakereskedések számát Németországban, és nagyjából 10 százalékkal világszerte. A német cég vezetői elmondták, ez a lépés a cég elosztóhálózatának átfogó átalakításának részét képezi.

A Mercedes emellett egy közvetlenebb – úgymond „ügynökségi” – modellt szeretne megvalósítani és a célja az, hogy 2025-ig az európai eladások 80 százalékát ez a módszerrel adja, a jelenlegi öt helyett összesen 20 piacon. Emellett a vállalat az összes értékesítésének 25 százalékát már online szeretné lebonyolítani 2025-re. A gyártó szerint ezek a lépések csökkentik majd a forgalmazási költségeket, és növelhetik a profitot.   

Mercedes S-osztály
Kép: Mercedes

Harald Wilhelm, a Mercedes pénzügyi vezetője elmondta, az eddigi rendszer átalakítása annak köszönhető, hogy szeretnék jobban ellenőrzésük alatt tartani az autók árait.

A Mercedes globális márkakereskedői hálózatának csökkentése 2025-re, míg a német márkakereskedések csökkenése 2028-ra valósul majd meg – nyilatkozta Bettina Fetzer, a vállalat kommunikációs és marketing alelnöke. Hozzátette, a jelentős piacokon kevesebb nagyméretű bemutatóteremre van szükség, és inkább a direkt értékesítés felé kívánnak elmozdulni. Az autógyártónak jelenleg körülbelül 6500 értékesítési- és szervizpontja világszerte.

Mercedes GLA, CLA és CLA shooting brake
Kép: Mercedes

A tavalyi évben a Mercedes azzal csökkentette költségeit, hogy összesen 25 európai márkakereskedését adta el, amelyből mintegy 1 milliárd eurós bevételre számított. Ez is része volt a cég vezérigazgatója, Ola Källenius által 2020 őszén bejelentett átfogó tervnek, amelynek célja, hogy a működési költségeket 20 százalékkal visszafogják.

Ezen lépéssel együtt jár majd az európai közvetlen értékesítési modellre való átállás. A Mercedes úgy gondolja, ez versenyelőnyt jelent majd számukra a riválisokkal szemben.

Egyre több autógyártó választja az ügynökségi értékesítési modellt Európában, például a Volkswagen-csoportot a Cupra márka, valamint a VW és az Audi elektromos autói esetében. A Stellantis pedig felmondta az eddigi márkakereskedői szerződéseket és tárgyalásokat folytat arról, hogy 2023-ban áttérjen az ügynökségi értékesítésre.  

Nyitókép: Mercedes