Mesterséges intelligenciát kutat a Continental Budapesten

Közzétéve:
2019-02-22, 19:00

A Continental gumiabroncs gyártó vállalat első ízben Budapesten nyitja meg Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központját

Jens Brüning, a Continental Mesterséges Intelligancia Fejlesztő Központjának igazgatója elmondta: fontos volt a helyszín kiválasztásakor, hogy működő autóipari környezet és megfelelő infrastruktúra legyen jelen az országban, illetve az, hogy megfelelő mennyiségű, jól képzett szakemberrel tudjanak dolgozni az év végére száz főre bővülő központban. A csapat jelenleg MI-specialistákból, data-managerekből, alkalmazásfejlesztőkből, mérnökökből áll, a szakértők szerte ágazó tudásával igyekeznek az automata vezetéshez minnél több hasznos megoldást kifejleszteni.

Continental kutató központ Budapesten

Sascha Semmler, a Continental Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) részlegének kameraprogam-menedzsment vezetője szerint ennek a központak a megnyitása nagy előre lépés az automata vezetés felé haladó úton, az itt kifejlesztett megoldások biztonságosabbá tehetik a közlekedést.

Mesterséges Intelligencia Fejleztő Központ megnyitója

Palkovics László innovációs- és technológia miniszter szerint előny, hogy újabb munkahelyek létesülhetnek a kutatás-fejlesztés-innováció területén. A mesterséges intelligenciát sok helyen alkalmazzák, de az autóiparba, a közlekedésbe az egyik legnehezebb átültetni, emberi szándékok ismeretével felruházni a gépeket.

Continental megnyitó

Az 1871-ben alapított vállalat már közel 244 ezer embert foglalkoztat 61 országban, egyik fő profiljuk a technológia és szolgáltatás fejlesztése a fenntartható és hálózatba kapcsolt személy- és áruszállítás területén. Magyarországon hét gyárat és egy gumiabroncs kereskedelmi képviseletet találni, de a Continental AG öt divíziója végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet a fővárosban.

A budapesti kutató központ működését már 2018 májusában megkezdte, az 5,5 milliárd forintos beruházáshoz 1.37 milliárd forinttal járult hozzá a magyar állam.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
1950 Studebaker Champion Starlight Coupé, meggyvörös kupé, elölnézet, oldalnézet, balról, távolról
2019. december 01.
Az elmúlt évtizedek során számtalan olyan gyártó tette le a kanalat, melyek modelljei sokban hozzájárultak az autózás mai formájának kialakulásához. Ma 6 ilyen amerikai bestiával ismerkedhetsz meg

További hírek