2019. június 04. | 10:49

Hosszú éveken át múzeumban ékeskedett és összességében 11 kilométert ment ez a B csoportba szánt raliautó

A „B csoport” persze egy rövid életű sorozat volt, ugyanakkor viszont a leggyorsabb és legextrémebb raliautók születtek meg ez idő alatt. Ebben a szériában váltak ismertté az Audi Sport Quattro és a Ford RS200 modellek.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az Austin Rover Group célja az Austin Metro megalkotásával az volt, hogy egy modern városi kisautó szerepébe bújva leválthassa a Minit. Az autó végül megvalósult és csaknem két évtizeden át gyártották. Ezt követően napvilágot látott a típusból egy keményebb verzió, az MG Metro 6R4.

Alapos módosításoknak vetették alá a gépezetet, míg a végeredmény az lett, hogy a korábban keresztmotoros, elsőkerekes-hajtású járművet felváltotta középmotor, valamint az összkerékhajtás.

A 6R4 3,0 literes V6-os motorja a beállítások függvényében akár 410 lóerős teljesítményt is tudott produkálni. A jelenlegi tulaj árverésre bocsátja a Silverstone aukciósház védjegye alatt szeretett raliautóját, melynek ára 73 és 85 millió forint között mozoghat majd.

Az MG Metro 6R4- et 1982 és 1984 között fejlesztették, 1986-ban eladták egy férfinak, majd 1996-2002-ig a donningtoni múzeumban volt, kiállítva, ahonnan mostani tulajdonosához került.