A kijárási korlátozás miatt átalakulhat a karbantartás megoldása.
Az utóbbi időben több Alapjárat olvasó is azt a kérdést tette fel nekünk, hogy a jelenleg kialakult járványhelyzetben mi lesz a kötelező szervizekkel. Éppen ezért érdemesnek tartottam utánajárni, hogy mire lehet számítani a korlátozott kijárás által nehezített szituációban. Alaphelyzetben ugyanis a gyártó/márkaszerviz által előírt időszakos szervizelés elmulasztása garanciavesztéssel járhat.
Egy felhívott Toyota márkaszerviz például azt a tájékoztatást adta, hogy nyugodtan el lehet vinni előbb kötelezőre az autót, ha épp úgy sikerül egyeztetni a dolgokat, ám arra nem tértek ki, hogy késni lehet-e. Az interneten terjednek olyan hírek, hogy az egyes márkaszervizek elnézőbbek lesznek a kijárási korlátozás miatt a kötelezők tekintetében, ám ez nem teljesen van így. Mivel a szervizek nyitvatartási idejét nem korlátozták, ezért azt sem indokolja semmi, hogy elmulassz egy kötelező szervizt. Minimális kilométer-toleranciára lehet számítani, de ezt is érdemes előzetesen egyeztetni a szervizekkel.
Egy Fiat kirendeltség telefonos tájékoztatásából az derült ki, hogy akinek van egyeztetett időpontja, az biztonsággal elviheti szervizelni autóját. Sőt, sok márkaszervízben alakítottak ki ún. háztól-házig szolgáltatást, amelynek keretében eljönnek az autódért, majd a folyamat végén vissza is hozzák azt néhány ezer forint ellenében. Arra tehát javaslatom szerint semmiképp ne apellálj, hogy több ezer kilométerrel később viszed majd el kötelezőre az autód a koronavírus-helyzet miatt, vagy esetleg egyáltalán nem tartod be ezt az előírást, hiszen ez a garancia elvesztését vonhatja maga után.
Érdemes mindenkinek telefonon vagy elektronikus úton egyeztetnie az általa látogatott márkaszervizzel/autószalonnal, hogy a szervizelés a lehető legbiztonságosabban, minimális személyes érintkezéssel lebonyolítható legyen.