2020. február 17. | 14:10

A dízelmotort még korai lenne nyugdíjazni, a Volkswagen nem is tervez ilyesmit.

A GTD típusjelölés közel olyan híres, mint a GTI, de míg előbbi a dízelmotoros verziót jelöli, addig utóbbi a benzinest. Közös vonásuk, hogy bármelyik felirat is díszelegjen a Volkswagen Golfon, biztosak lehetünk abban, hogy combos erőforrás található az autó orrában. Ez így lesz az új Golf GTD esetében is, szerencsére vannak dolgok, amelyek nem változnak.

Ha a Volkswagent és a dízelmotort egy mondatban említi valaki, bizonyára a legtöbben a jelenleg is tartó dízelbotrányra gondolnak, valamint arra, hogy a német gyártóóriás lehetőleg jó messzire elkerüli az öngyulladós technológiát. Pedig nem, a valóság nem is lehetne ennél távolabbi, a dízel él és virul, sőt, minden eddiginél tisztább gázolajost készít a Vvolkswagen.

A 8. generációs Golf a márciusban tartott Genfi Autószalonon mutatkozik be, és továbbra is kapható lesz többféle teljesítményszintű dízelmotorral, a csúcs pedig a GTD lesz. Az új erőforrás (TDI Evo) az eddiginél 80%-kal kevesebb nitrogén-oxidot pufog ki a környezetbe, amelyet az ún. „twin-dosing” technológiával ér el. A rendszer működéséről a cikk végén található videóból lehet informálódni.

Az új csúcsdízel előreláthatóan 197 lóerőt teljesít majdi a Golfban, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm körül várható. Emlékeztetőül, a jelenlegi Mk7 Golf GTD 184 lóerőt és 380 Nm-es nyomatékot produkál, és már az is bőven elegendő a lendületes haladáshoz. Ami a hajtásrendszert illeti, valószínűleg 6 fokozatú kézi és 7-es DSG alkotja majd a választékot, amelyek az erőt az első kerekekhez közvetítik.