2019. július 17. | 14:58

Az S-Max, a Galaxy és később a B-Max is megy a levesbe, helyettük crossover modellek jönnek.

Teljesen átalakítja a Ford az európai családi autó palettáját, az új koncepcióba pedig már nem fér bele a nagy méretű családi kombi és a klasszikus MPV kialakítású egyterű modellek sem. A Mondeo, az S-Max és a Galaxy helyére egyetlen, crossover-szerű járművet terveznek bevezetni, mellyel a sportosabb típusú családokat igyekeznek megcélozni. Az új modell bemutatásának pontos ideje még nem tisztázott, de feltehetően 2021-re várható az érkezése.

Jim Farley, a Ford jelenlegi üzleti stratégiájáért felelős vezetője arra utalt, hogy el kell távolodniuk a megszokott járműkategóriáktól és klasszikus megoldásoktól. Ezért inkább a „utility” szóval fémjelzett kategóriába kezdenek bele. Ez a szó magyarul nehezen megfogható, talán a „jól használható” lenne a megfelelő kifejezés. De ennek meg semmi értelme, hiszen minden autót igyekeznek úgy tervezni, hogy ilyen legyen.

A közepes méretű crossoverek kapcsán azt emelték ki, hogy a felhasználók olyan jó kihasználhatóságot kapnak, melyhez nem társul túlzottan nagy fogyasztás, ezáltal családbarát lesz a dolog.

Az új modell a gyártó flexibilis C2 platformjára épül majd, melyet számos más típushoz használnak. A Fiesta és a jövőbeni hétüléses Edge SUV is erre alapulhat később. Az architektúra eleje ráadásul a Transit és a Turneo modellekhez is alkalmas. Ami a motorkínálatot illeti, benzines, dízel és hibrid kivitel is lesz belőle. Az alapmotor az 1,5 literes, háromhengeres turbó lesz, mely a hibrid rendszer alapját is adja. Az még nem dőlt el, hogy a Ford jövőbeli crossovere elérhető lesz-e négykerékhajtással Európában, az sem kizárt, hogy nem.

A Ford nagy reményeket fűz az új koncepcióhoz, hiszen Európában 2018-ban 50 ezer Mondeót, 24 ezer S-Maxot és 12 000 Galaxy-t adott el, mely nem nevezhető kifejezetten soknak. Az új modellből többet szeretnének értékesíteni, mint az előbb említett három modellből összesen. A C-Max, a Grand C-Max és a B-Max végét is részben ez a modell fogja jelenteni, ezzel jelentősen leegyszerűsödik a Ford Európai palettája. A B-Max vevőit az új Puma, a C-Max kedvelőket pedig a Kuga irányába szeretnék terelni.