A McDonald's bejelentette, hogy az IBM-mel együttműködve automatizálja a drive-thru nevű szolgáltatását, amely lehetővé teheti a gyorsétterem-óriás számára, hogy sokkal kevesebb dolgozóval működjön a jövőben.

McDonald’s logó

Az IBM felvásárolja a McD Tech Labs-t, amely korábban Apprente néven volt ismert. A startup technológiája mesterséges intelligenciát használ az autósok által leadott rendelések megértéséhez. A gyorsétteremóriás azt tervezte, hogy az Apprente AI-technológiáját „gyorsabb, egyszerűbb és pontosabb rendelésfelvétel” biztosítására használja az autós egységeknél - állt a McDonald's akkori közleményében.

A McDonald's idén nyáron 10 chicagói étteremben tesztelte a mesterséges intelligenciát. A tesztéttermek arról számoltak be, hogy az AI 85%-os pontossággal ismerte fel a hangfelismerő szoftver segítségével a rendeléseket, az alkalmazottaknak átlagosan minden ötödik rendelésnél kellett közbeavatkozniuk valami félreértés miatt. A McDonald's még az ígéretes eredmények ellenére is elismerte, hogy a technológia további fejlesztésre szorul.

Automatizált drive-thru szolgáltatás
Fotó: Mary Meisenzahl/Insider

A gyorséttermi rendelési és előkészítési folyamat egyes részeinek automatizálása segíthet a McDonald's-nak, hogy gyorsítsa a kiszolgálást, ezáltal pedig csökkenhet a várakozási idő. A mesterséges intelligencia bevetése részben immunizálja a láncot a munkaerő-ellátási gondokkal szemben, mivel a munkaerő ára növekszik. Kevin Ozan pénzügyi igazgató azt állította, hogy a McD Tech Labs eladása után kevesebb mint 100 alkalmazott fogja elhagyni a McDonald's-t, hogy az IBM-nél dolgozzon.

Az automatizáció a McDonald's magyar egységeibe is betört, a Jövő élménye koncepció révén az éhes vásárlók már egyszerűbben rendelhetnek a digitális terminálokon keresztül.