csütörtök - 2022. October 06.
19.5 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 675 Ft
100 702 Ft
D 760 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Nem akármilyen motor hajtja az új Maserati Grecale csúcskivitelét

A kínálatot a 100%-ban elektromos Folgore változat teszi teljessé.

Kedden lehullt a lepel a Maserati legújabb modelljéről, a Grecale-ról. A sportos szabadidő-autót a vállalat Cassinóban található üzemében gyártják.

Maserati Grecale Folgore
Maserati Grecale Folgore (Fotó: Maserati)

Az újdonság hagyományos belső égésű motorral, hibrid meghajtással, egy éven belül pedig tisztán elektromos hajtással is elérhető lesz a vásárlók számára. Ez azt is jelenti, hogy ez lesz az olasz márka történelmében az első teljesen elektromos SUV.

Maserati Grecale Trofeo
Maserati Grecale Trofeo (Fotó: Fotó: Maserati)

Piacra kerülésekor három felszereltségi szinttel lesz elérhető a Grecale: a GT modellverzió egy 300 lóerős, négyhengeres lágy hibrid motort kap; a Modena változat egy 330 lóerős, szintén négyhengeres lágy hibrid motorral van felszerelve; a csúcsot jelentő Trofeo modellváltozatot pedig egy 3,0 literes, 530 lóerős V6-os benzinmotor hajtja. Ez utóbbi sok hasonlóságot mutat az MC20 luxuskupét mozgató Nettuno motorral.

Maserati Grecale Trofeo
Fotó: Maserati

A kínálatot a 400V-os technológiával ellátott, 100%-ban elektromos Folgore teszi teljessé. Ezekből a számokból már sejthető, hogy a Grecale kiváló gyorsulási képességekkel rendelkezik. Az autógyártó érthetően a Trofeóval büszkélkedik a leginkább, ami 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 285 km/óra.

Maserati Grecale
Fotó: Maserati

A BMW X3 és az Alfa Romeo Stelvio újdonsült riválisa (a GT változat esetében) 4,85 méter hosszú, 1,67 méter magas és 2,16 méter széles, tehát aprónak semmiképp sem nevezhető. A bumeráng alakú hátsó lámpákat a Giugiaro 3200 GT ihlette.

A Maserati Grecale utastere
Fotó: Maserati

Az utastérben összesen három kijelző található: a központi képernyő 12,3 colos, az extra kezelőopciók pedig a 8,8 colos kijelzőről irányíthatók. A harmadik képernyőt a hátsó üléseken utazók nyomkodhatják. A vezetési élményt a különböző vezetési módok (Comort, GT, Sport, Off-road) egészítik ki. A Trofeo esetében a versenypályára szánt Corsa üzemmód is elérhető.

Maserati

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!