szombat - 2024. május 04.
13.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 635 Ft
100 682 Ft
D 622 Ft

Nem álom, valóság: testet öltött a BMW legbecsesebb „M” modellje

A luxusmárka továbbra is hamisítatlan BMW „M” élményt kíván nyújtani, ezúttal négy különböző formátumban: BMW M8 Coupé, Cabriolet, Competition Coupé és Competition Cabrio

Bizony volt idő, (nem is olyan régen), mikor azt gondoltam a BMW M850i-nél nem jöhet létre erőteljesebb kivitel. A változat egy 4,4 literes duplaturbós V8-as motort használ, melynek csúcsteljesítménye 530 lóerő és 750 Nm nyomaték alatt értendő. Az álló helyzetből való 100 km/h-s sebességig történő gyorsulás sem igazán kottyan meg neki, 3,7 másodperc alatt teljesíti. Nos, tévhitem okában nem állt más, minthogy egy pillanatra megfeledkeztem arról a bizonyos BMW M szériáról.

Érdemes megjegyezni, hogy a felsorolt kivitelek közül a Competition tudhatja magáénak a valaha volt legdrágább BMW M modellnek járó kitűntetést. Mindegyikük a Nürburgringen lett górcső, akarom mondani tesztelések sorozata alá vetve. A BMW M8 nem ismer erőveszteséget, hiszen BMW M xDrive hajtáslánca ennek megfelelően lett kifejlesztve. A központilag vezérelhető dinamikus menetstabilizáló rendszer kikapcsolása a hátsókerék-hajtást (2WD) is lehetővé teszi, a folyamat során a nyomaték nagyobb arányban továbbítódik a hátsó tengelyekhez, mint az elsőkhöz.

 

Az M8 nyolcfokozatú Steptronic automata váltót és az újfajta, 4,4 literes biturbós, nyolchengeres erőforrás mérgesebb változatát kapta, így hát az M850i-t jócskán maga mögött hagyva 600 lóerős összteljesítmény és 750 Nm-es nyomaték áll a vezető szolgálatára! A kupénak 3,3, a kabriónak 3,4 másodperc szükséges a nullszáz sprint teljesítéséhez. Ezek után már senki nem mondhatja, hogy az M8-cal nem lehet kellőképpen rosszalkodni!  

Az M8 Competitiont 625 lóerős teljesítménye segíti hozzá ahhoz, hogy 3,2 másodperc alatt érje el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót.

 

Az alapfelszereltség 19 colos ikerküllős BMW M könnyűfém keréktárcsákat kínál, elöl 275/40 R19, hátul pedig 285/40 R19 méretben. A BMW M8-hoz opcionálisan karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető extrafelszereltségként.

A 8-as sorozat eleve jellegzetes külsejét még emlékezetesebbé teszik az orrészen elhelyezett légbeömlő-nyílások, a BMW M hűtőrács, az aerodinamikának megfelelően kialakított egyedi, külső visszapillantó házak, az első kerekek mögötti légkivezető nyílás, továbbá a hátsó lökhárítóra csatlakoztatott diffúzorelem. A sportautó külseje még ennél is jobban felturbózható, az ügyfélnek csupán az M Carbon felszereltségi csomagot kell választania.

 

Az M8 Cabrio esetében prémium minőségű vászontető ível az utasok feje fölött, mely mindössze 15 másodperc alatt egyetlen gombnyomással nyitható, illetve zárható. A tetőnyitás- és zárás folyamatát természetesen menet közben is végre lehet hajtani.

Az M8-as csúcsmodellek esetében a széria részét képezi többek mellett a BMW Display Key okoskulcs, a BMW Head-Up kijelző, a vezetést támogató csomag, a parkolóasszisztens, ahogyan a Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is. A beltérben felfedezhető az eddig nem látott „M Mode” gomb, melynek benyomásával aktívvá tehetők a Road és Sport üzemmódok, a Competition modellek esetében az ún. Track üzemmód is elérhető, mely segít a vezetőnek a versenypályán történő autózás felidézésében.

 

A BMW M modelljeinek csúcsát képviselő 8-as verziókat testközelből elsőként a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lehet majd megtekinteni, induló árak tekintetében nagyjából 57 millió forinttal érdemes kalkulálni.

Forrás:

BMW hivatalos sajtóközlemény