2021. április 21. | 14:52

A kínai piacra szánt crossovert nem hozzák be az öreg kontinensre.

A Ford a napokban megtartott Sanghaji Autószalonon mutatja be a kínai piacra szánt Evos crossover modellt. Ez az első olyan jármű, amelyet a Ford China 2.0 stratégiájának keretében gyártottak, aminek célja, hogy új termékekkel lendítsék fel a gyengélkedő eladási mutatókat a világ legnagyobb autós piacán.

Az Evos bemutatása kapcsán felröppent a pletyka, mely szerint a Ford ezzel a crossover modellel helyettesítené a nagy múltú Mondeót, melynek gyártását 2022 elején beszüntetik. Az amerikai autógyártó a spekulációkra reagálva elmondta, nem tervezik behozni az Evost Európába.

A sanghaji bemutatón fény derült az Evos ultramodern belső felszereltségére is. A műszerfalat teljes szélességében képernyők alkotják, melyek a kínai Baidu technológia vállalat mesterséges intelligenciára épülő szoftverét használják. Mivel a képernyők a jobb első, sőt a hátsó ülésen helyet foglalók számára is jól láthatók, így ők is tudják a jármű vezetőjét segíteni az autó állapotát, a navigációt vagy az útviszonyok felmérését illetően. Az 1,1 méter hosszú digitális kijelző természetesen szórakoztató tartalmak elérését is lehetővé teszi az utasok számára.

A gyártó nem árult el pontos információkat az Evos meghajtását illetően. Valószínűsíthető egy plug-in hibrid hajtáslánc, ám az ezzel kapcsolatos részletekre egyelőre nem derült fény.

A Ford a 2021-es év elején beszámolt a tavalyi esztendő eredményeiről, valamint az idei tervekről is. A Kuga, az S-Max és a Galaxy hibrid változatai mellett a tisztán elektromos Mustang Mach-E érkezése is komoly ambíciókról árulkodik.