2021. január 11. | 18:14

A Ford értékelte a 2020-as évet, és elővetített néhány izgalmas modellt 2021-re is.

A Ford 2020-ban a „Go Electric” stratégiával indult neki az évnek, többek között a Ford Puma, Fiesta, Focus és Kuga (PHEV és MHEV) modellek különböző hibrid verziót próbálhattuk az év elején, sőt, augusztusban megérkezett a Ford Explorer konnektoros változata és a Transit dízel lágy hibrid kivitelét is tesztelhettük.

2020-ban 18 782 személy- és haszongépjárművet adott el a márka Magyarországon, ami 12,52%-os piaci részesedést jelent, a személyautó szegmensben a Ford a harmadik helyen zárt 11 741 darabbal, míg a kishaszonjármű szegmensben 7041 fogyott, így lettek piacvezetők. A pick-up szegmensben ismét az első helyet szerezték meg 2520 darabbal, közel 50 százalékos piaci részesedéssel. 2449 darab 3,5 tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1109 darab Ford Transit Custom eladásával a kishaszonjármű szegmenst is.

2021-ban a károsanyag-kibocsátási normák tovább szigorodnak, az egyik legfontosabb modelljüket, a konnektoros Kugát a visszahívások miatt hosszabb szállítási idővel tudják csak biztosítani, de lehet rendelni továbbra is. Emellett érkezik a Kuga, S-Max és Galaxy öntöltő hibrid változata, ősszel jöhet a teljesen elektromos Mustang Mach-E akár 487 lóerővel és 610 kilométeres hatótávval. Az előző évben 8-10%-os áremelkedést lehetett észlelni a Ford termékein, mely többnyire a plusz elektromos rendszereknek köszönhető, kérdés, hogy 2021-ben továbbra is így emelkedik-e az új autók ára?

Performance vonalon az 5,0 literes, V8-as motorral szerelt Mustang Mach 1 összesen 480 lóerőt biztosíthat versenypályás használathoz, jönnek az áru- és személyszállító Transit Custom és Connect modellek rali ihletésű, sportos MS-RT változatai, a Ranger limitált modelljei és a Puma ST, sőt, idén már le lehet csapni a Ranger szimplakabinos változatára is.